Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag har tittat runt en hel del och många här har mysiga bilder och talar väl och mysigt om sina förhållanden till sina hästar... Sedan...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: EmmaaPraahl
·
S
Träning eller ja...individkemin kanske man ska kalla det... när vet man om det stämmer mellan hästen och en själv? när är det läge att ge upp...
2
Svar
20
· Visningar
1 937
Senast: sinner
·
Träning Efter att pålla blivit rädd för bakbommen/-dörren, har jag börjat om med lastningen från skrach... Tränade idag och hon var så himla...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Amazon
·
S
Träning Jag har ett jätteproblem! Min medryttarhäst är 13 år, hon är en fd travhäst (nordsvensk) Tyvärr har hon inte blivit så mycket riden på...
2
Svar
22
· Visningar
4 668
Senast: fjordtokan
·
J
Träning Hej! Jag har precis köpt ett frieser sto som inte är trafik säker. Hon är nästan bara rädd för lastbilar, men kommer det en lastbil så...
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: Lippy
·
M
Träning Hejsan. Tänkte bara höra med någon häst kunning om råd angående ridning av äldre häst. Har en travare på 20 år som har ridits som...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Madi cruz
·
C
Träning När jag rider för min ridlärare säger hon alltid, "rör på bettet, hästen vill inte ha döda fiskar i munnen". Men jag red kurs för en...
2
Svar
28
· Visningar
2 644
Senast: lakrits
·
M
Träning Funderar lite över det, någon här som gör det? Häromdagen tex. så tränade jag på morgonen innan skolan, och dagen efter tränade jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: clarinho
·
Träning Jag har alltså börjat fundera över min hästs humörsvängningar när vi köpte henne för två år sedan (maj) hade hon nog det mest stabila...
Svar
10
· Visningar
1 745
Träning Jolly har börjat ta sig ut ur hagen, han hoppar troligtvis, ingen har sett honom, men han är inte lerig mer än vid hovarna så kryper ut...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Andorra
·
Träning Hej! Jag har en ponny som fyller 4 år i år. Hon blev inriden förra sommaren, när hon fyllde tre, och har ridits regelbundet under hela...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: lovehorses
·
Träning insåg igår att min häst är sjukt dominant , hon försöker helatiden bestämma allt när vi rider å hanteringen , och igår va hn så pigg så...
Svar
18
· Visningar
1 472
Senast: aramis
·
Träning Man har ju läst en hel del trådar här på bukefalos om just lastningsproblem och lastning överhuvudtaget. Jag har själv haft en del...
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: mackan
·
F
Träning Jag var med om en så hemsk sak en gång och jag skulle hälst av allt ha sluppit det :cry:. Min kompis har nyss köpt en häst som är som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 503
Senast: loppaaan
·
F
Träning Jag har nyligen hittat en tjej som ska rida fellow under sommaren och nu i vår, vissa helger. Jag är nämligen gravid och vill ta det...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: Merwen
·
C
Träning Finns den perfekta sitsen? Kan vi verkligen sätta in alla ryttare i en mall och säga: Gör såhär så funkar det! ? En del...
2
Svar
27
· Visningar
2 822
Senast: cristobal
·
N
Träning Någon av er kanske läste min gamla tråd där jag frågade om råd då min häst lyckades kasta sig så mycket att bakbommen gick sönder. Nu...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Jenny1
·
E
Träning Min häst har alltid varit hysteriskt rädd för traktorer, och då menar jag hysteriskt. Om en traktor åkte förbi på åkern när han var i...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: linafina
·
Träning ..låter kanske lite fånigt att fråga, men släpper ni era hästar lösa på utebanan? Det kan väl ändå inte vara någon överhängande risk att...
2
Svar
27
· Visningar
4 040
C
Träning Jag har ett ENORMT problem. Min hyresvärd har tagit bort kontainern som vi har gödsel i (hon har inga hästar kvar, ska flytt) utan att...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Miss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama