Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag satt och funderade på detta när jag var ute och skrittade i kylan. Min erfarenhet är att många ryttare har mycket lättare för en...
2
Svar
31
· Visningar
2 793
Senast: Sandri
·
E
Ridning Någon som hittat bra litteratur eller filmer (youtube??) angående longeringen enligt den akademiska ridkonsten?
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Angmar
·
M
Träning Behöver tips på ridlekar/ponnylekar för barn 6-10 år!:bump: Vad körde du för lek när du var liten eller med dina barn/ridelever...
Svar
8
· Visningar
4 128
Senast: Meya
·
F
Träning Har ett varmblod sto och rider vanligast på tre delat bett när jag rider i skog och paddock. Men när jag hoppar på träningen varranan...
2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: Totola
·
Träning Hur sätter ni fast tömmarna i bett/gjord när ni tömkör? I vilket syfte sätter ni tömmarna på just det viset? Vilka tömsättningar anser...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 855
Senast: Fredag
·
R
Träning Hej! Är det någon som vet hur man hanterar en ledsen häst? Det är nämligen så att hästens stallkompis är borta för gått, och nu är...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Träning Ja, vafan gör man åt en sån? Har en vblvallack i stallet,riktigt grann är han, ca 1,65 hög skulle jag tro, och riktigt trevlig när man...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: skuggi
·
Ridning Jag är lite nyfiken. Upplägget på de kurser jag brukar åka på är två ridpass + teori på lördagen, samt ett ridpass och teori på...
2
Svar
33
· Visningar
3 643
Senast: icen
·
A
Träning ...Ja som rubriken säger, har ni eller har ni haft någon häst som gör så? Hur "farligt" är det? Vad kan man/bör man göra åt det...
Svar
15
· Visningar
1 468
Senast: Ramona
·
M
Träning Hej! Har ni någon bild på en 3-åring och någon bild när hästen är några år äldre? skulle vara kul att se utvecklingen:d
Svar
10
· Visningar
1 260
Senast: Mitrolle
·
Träning Hej! Min häst är jämt sur när jag ställer upp henne i stallgången innan jag ska rida eller när jag kommer till boxen t.ex när jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 546
Senast: fiddeline
·
Träning Jag behöver tips! Bakgrunden är den att min tvååring har jag lasttränat hela sommaren då hon var ett och nu för ca tre veckor sen...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: knasan
·
H
Träning Hej, jag är medryttare till en häst som är 185 cm hög. Hon är lugn och en trygg häst. Har bara ridit henne ca.3 månader då ägaren och...
Svar
14
· Visningar
1 934
Senast: Hanna_D
·
K
Träning Jag har kommit fram till att jag inte kan rida med mitt kära hackamore i all evighet... Alltså måste jag försöka få pållisen att vänja...
2
Svar
20
· Visningar
2 060
M
Träning Jag har sett flera här som är jätte duktiga på NTT. alla har sina principer och tränar på sina sätt, men jag skulle ändå se om jag...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: sthu
·
L
Träning En tjej i stallet har problem med sitt hbl som är 6år. Han är livrädd vid uppsittning. Han kastar sig bakåt och hon måste alltid ha...
Svar
6
· Visningar
3 189
Senast: axel
·
M
Träning millan fick en statisk stöt av mig på mulen!:crazy: de va absolut inte med mening,så nu är hon lite hispig och stirrig,men de blir...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Brian-03
·
Träning Jag har en norsvensk som jag rider, och en shettis som jag kör. Tänkte försöka ha shettisen som handhäst, tror ni det funkar? Och vad...
Svar
7
· Visningar
990
T
Träning Hur vanligt är det att hästar inte klarar av sällskap av annan häst i hagen? Nu tror jag visserligen att problemet är större än så med...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Tosen_85
·
H
Träning Jag behöver lite hjälp… Jag har ridit på två ridskolor med uppehåll på ca 1 år mellan bytet. I ridskoleuppehållet började jag också...
2
Svar
21
· Visningar
3 473
Senast: virra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar