Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hur håller ni dem i hagen?har ni trästaket?el? Hur är hingstarna själva?rymningsbenägna eller har de respekt för stängslet? Tänker...
2
Svar
28
· Visningar
2 136
Senast: Heira
·
Träning ..men lastbil/hästbil går hur bra som helst. Jag vet inte vad jag ska göra med åbäket. Hon har en :devil: vilja och ett relativt hårt...
Svar
15
· Visningar
1 888
Senast: roadkilled
·
A
Träning Lite bakgrundsfakta om hästarna: Alex- Tidigare tävlad 120, senskada = konvalecent. Nu helt igång igen. Kommer inte hålla för mer än...
2
Svar
36
· Visningar
2 605
Senast: Aeternum
·
K
Träning Får ju hem en maddam nu när som men har fått börja rida henne nu efter som att fd. fodervärd fått hem sin nya häst 1 månad tidigare...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Krulidut
·
Träning Jag har ett 7årigt islandssto. Hon är inriden som 3½åring och har sedan dess haft 2föl som 5 och 6-åring. Snotra, som hon heter, har...
Svar
3
· Visningar
1 370
Senast: Tisselille
·
C
Träning Jag får ofta ont i ryggen eftersom jag gärna blir sned i ryggen både i ridningen och i andra arbetande rörelser så som mockning, och då...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Viggen
·
Träning Jag har en underbar 13 årig vallack efter Atom vinter. Jag har haft honom sedan han var 5 och han har gått som sedan dess. Har tränat en...
Svar
6
· Visningar
1 776
Senast: Ambra
·
A
Träning Jag har ju en ganska speciell Madam som har sinne för ganska sjuk humor (precis som mig) :o Nästan varje dag så ska vi busa i hagen...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: Zaria
·
N
Träning Kanske en dum fråga, men om man har en omusklad ,mager häst kan träningen då göra att hästen inte går upp i vikt? Tänker på oss...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: nixa 324
·
M
Träning Jag har tittat runt en hel del och många här har mysiga bilder och talar väl och mysigt om sina förhållanden till sina hästar... Sedan...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: EmmaaPraahl
·
S
Träning eller ja...individkemin kanske man ska kalla det... när vet man om det stämmer mellan hästen och en själv? när är det läge att ge upp...
2
Svar
20
· Visningar
1 937
Senast: sinner
·
Träning Efter att pålla blivit rädd för bakbommen/-dörren, har jag börjat om med lastningen från skrach... Tränade idag och hon var så himla...
Svar
6
· Visningar
959
Senast: Amazon
·
S
Träning Jag har ett jätteproblem! Min medryttarhäst är 13 år, hon är en fd travhäst (nordsvensk) Tyvärr har hon inte blivit så mycket riden på...
2
Svar
22
· Visningar
4 710
Senast: fjordtokan
·
J
Träning Hej! Jag har precis köpt ett frieser sto som inte är trafik säker. Hon är nästan bara rädd för lastbilar, men kommer det en lastbil så...
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: Lippy
·
M
Träning Hejsan. Tänkte bara höra med någon häst kunning om råd angående ridning av äldre häst. Har en travare på 20 år som har ridits som...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Madi cruz
·
C
Träning När jag rider för min ridlärare säger hon alltid, "rör på bettet, hästen vill inte ha döda fiskar i munnen". Men jag red kurs för en...
2
Svar
28
· Visningar
2 647
Senast: lakrits
·
M
Träning Funderar lite över det, någon här som gör det? Häromdagen tex. så tränade jag på morgonen innan skolan, och dagen efter tränade jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 423
Senast: clarinho
·
Träning Jag har alltså börjat fundera över min hästs humörsvängningar när vi köpte henne för två år sedan (maj) hade hon nog det mest stabila...
Svar
10
· Visningar
1 756
Träning Jolly har börjat ta sig ut ur hagen, han hoppar troligtvis, ingen har sett honom, men han är inte lerig mer än vid hovarna så kryper ut...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Andorra
·
Träning Hej! Jag har en ponny som fyller 4 år i år. Hon blev inriden förra sommaren, när hon fyllde tre, och har ridits regelbundet under hela...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka