Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning någon som har några bra råd om man har en svårlastad häst ?
Svar
8
· Visningar
944
Senast: CoNo
·
Träning Skulle gärna vilja ha lite intelligenta tips till mig o mitt sjuåriga varmblodssto. Jag börjar med att säga att hon är undersökt på...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 982
Senast: fallon
·
E
  • Låst
Träning Vad gör man då? *Ytterligare ett lastningsproblem* Hon har inga problem med att gå in i transporten och ta en tugga hö, men i och...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Elviramax
·
Träning Min ponny har svårt att hålla rätt galopp på böjt spår, slår om och går i korsgalopp.Han länger inte på stegen fram och sätter inte...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Zondell
·
L
Träning Hej jag undrar varför hästen "skummar" i/runt munnen? Jag har en varmblods valack som jag har haft i snart 2 år och han skummar inte...
2
Svar
30
· Visningar
3 508
Senast: Janey
·
Ridning Eftersom vi behöver en ny träfftråd, kommer det en här. Är det några som vill komma på Smålandsträff hos mig den 15/3 eller 16/3?
Svar
7
· Visningar
994
Senast: pannkakssmet
·
L
  • Låst
Träning Hej! Jag skulle jätte gärna vilja ha häst men mina föräldrar håller på och tjatar om hur mycket det kostar och bla, bla, bla bla:mad: Så...
Svar
16
· Visningar
1 348
Senast: IngelaH
·
Träning Mitt sto har inte gått med sällskap sedan hon var oinriden, är idag 10 år och rätt så förmänskligad. Jag har börjat leka med henne lite...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: muppia
·
F
Träning Jag skulle jättegärna vilja lära min häst att ligga på kommando! Är det nån som har lärt sin häst det? Isf hur? Har ett väldigt befäst...
Svar
10
· Visningar
11 921
Senast: Zab
·
Träning Hej! Vad är bruksridning egentligen:angel:
Svar
2
· Visningar
758
Senast: bsmx
·
Träning Jag har tänkt att köpa lite böcker om hästhantering/NH. Vill ha böcker där dom tar upp både hästens och människans kropssspråk och...
2
Svar
21
· Visningar
1 940
Senast: snuttis_linsan
·
M
Träning Har haft pållen i 6 månader nu, på den tiden har vi gått omkull 4 gånger. Senaste gången var idag när vi galopperade och det var en...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 472
Senast: majabergman
·
Träning Har en helt underbar 5 åring som precis är färdig inriden i stort sett. Men på vägen har det uppkommit ett litet problem:) Han funkar...
Svar
12
· Visningar
1 209
Senast: Falskhet_
·
Träning När man rider så blir det ju ibland att hästen låter ihålig varje steg. Vad beror det egentligen på? Och vad betyder det?
2 3
Svar
41
· Visningar
4 474
Senast: Murat
·
C
Träning Jag har aldrig behövt använda linor till att lasta någon utav mina tidigare hästar, för de har alla nästan sprungit in och älskat att...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 857
Senast: Chine
·
B
Träning Har ett stort problem för mig. Har provat nya sadlaren längre tid för att hitta en som passar både mig och min häst, lättare sagt än...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: astronaut
·
B
Träning Joo det är att jag skulle vilja lära min häst att Göra skänkelvikningar.. han är 22 år och jag vet inte om han kan det...han kan...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: Belllllllla
·
U
  • Låst
Träning hur lång eller kort ska man vara för att de ska se proportionerligt ut när man rider? hur långt ner ska benen gå? är de okej om...
2
Svar
28
· Visningar
5 732
Senast: Uddatyp
·
C
  • Låst
Träning Mitt självförtroende börjar falla :cry: Jag är 1,70 lång och väger ca 60kg. Jag rider en D-ponny på ca 1,43 i mankhöjd, jag vet...
Svar
16
· Visningar
1 799
Senast: IngelaH
·
U
Träning Jag vet ej va jag ska gora. Sitter i Thailand och min kuse hemma kastar av alla so fort han for chansen. Jag ska vara kvar har i 6...
2
Svar
32
· Visningar
3 047
Senast: Take It Or Live It
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar