Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Låt oss säga att ni är jätte trött och klockan är 12 på natten och ni märker att er häst är lös; vad gör ni? A) Skiter i att ni är...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 957
S
Träning Kan ni uppleva eran häst på ngt speciellt sätt dagen efter din medryttare ridit hästen? Känns hästen "som vanligt, som alltid" eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 770
Träning hejsan jag och min pappa misstänker att nån har försökt gjort min häst illa han har tappat självförtroendet helt för människor man blir...
Svar
4
· Visningar
1 100
Senast: Zaria
·
E
Ridning Några av oss i stallet har råkat i meningsutbyte om hur en sadel typ portugesa ska sitta "på riktigt". Inte hur den ska sitta på hästen...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: mnementh
·
S
Träning Min häst (5 år)är riden i ett år och 3 månader, och har haft en del längre vilor. Han jobbas oftast 4-5 dagar i veckan och jag rider...
Svar
10
· Visningar
1 484
Senast: Jeeves
·
R
  • Låst
Träning Hejsan, rider min mosters fd. travare Colan, hon har inte blivit riden så många gånger men, har redan börjat få upp lite muskler i bogen...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: IngelaH
·
B
Träning Joo det är så att min häst har svårt att ta Högergalopp, Jag har provat med att göra stora volter..han har lite problem med att göra...
Svar
14
· Visningar
1 332
Senast: Belllllllla
·
T
Träning Heej! Skulle behöva lite hjälp. Hur tränar man bort att en häst framslår och är rädd för skuggor.Och väldigt rädd om huvudet? Det är...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: knasan
·
V
Träning Om man är över 18 år. Får man då tävla d-ponny i stor häst klasser eller kommer de farande med tumstocken?:angel:
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Pinto
·
M
Träning Denna lek är exakt som trickträning,fast man önskar endast Nh och trick bilder!de blit kul!:bump: utgångs tid är 1 timme!:D jag...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: jassica
·
Träning Hej Hopp alla Bukare :) Jo, jag läste i min hästbok att hästar vars rygg går uppåt och muskulösa...hästar vars rygg går neråt är...
Svar
8
· Visningar
1 233
Senast: fenny_92
·
C
Träning Hur håller ni dem i hagen?har ni trästaket?el? Hur är hingstarna själva?rymningsbenägna eller har de respekt för stängslet? Tänker...
2
Svar
28
· Visningar
2 135
Senast: Heira
·
Träning ..men lastbil/hästbil går hur bra som helst. Jag vet inte vad jag ska göra med åbäket. Hon har en :devil: vilja och ett relativt hårt...
Svar
15
· Visningar
1 877
Senast: roadkilled
·
A
Träning Lite bakgrundsfakta om hästarna: Alex- Tidigare tävlad 120, senskada = konvalecent. Nu helt igång igen. Kommer inte hålla för mer än...
2
Svar
36
· Visningar
2 597
Senast: Aeternum
·
K
Träning Får ju hem en maddam nu när som men har fått börja rida henne nu efter som att fd. fodervärd fått hem sin nya häst 1 månad tidigare...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Krulidut
·
Träning Jag har ett 7årigt islandssto. Hon är inriden som 3½åring och har sedan dess haft 2föl som 5 och 6-åring. Snotra, som hon heter, har...
Svar
3
· Visningar
1 369
Senast: Tisselille
·
C
Träning Jag får ofta ont i ryggen eftersom jag gärna blir sned i ryggen både i ridningen och i andra arbetande rörelser så som mockning, och då...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Viggen
·
Träning Jag har en underbar 13 årig vallack efter Atom vinter. Jag har haft honom sedan han var 5 och han har gått som sedan dess. Har tränat en...
Svar
6
· Visningar
1 771
Senast: Ambra
·
A
Träning Jag har ju en ganska speciell Madam som har sinne för ganska sjuk humor (precis som mig) :o Nästan varje dag så ska vi busa i hagen...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: Zaria
·
N
Träning Kanske en dum fråga, men om man har en omusklad ,mager häst kan träningen då göra att hästen inte går upp i vikt? Tänker på oss...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: nixa 324
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama