Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej! På onsdag ska jag ha en ridlektion för klassen (ingår ledarskapsuppgift i Idrott & Hälsa B), de är totala nybörjare... Skulle...
Svar
7
· Visningar
1 557
Träning Min häst är märkbart svarare i högersidan. Galoppen är sämre, hon har svare att svänga, korta och länga sig o.s.v. Så jag behöver lite...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Olympus
·
Träning Min unghäst är 4 år gammal och han är ganska överbyggd. Kommer det att gå över när han blir äldre? Eller kan jag träna honom på något...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: emma-x
·
B
Träning Vad ska man hitta på för något till en häst som troligen är väldigt uttråkad i boxen? Han hittar på allt möjligt; sparkar runt däcket(vi...
2
Svar
22
· Visningar
2 564
Senast: Fibusen
·
M
Träning Hur gör ni med detta, låter ni hästen vila någon några dagar i veckan? Varför i så fall och vad har ni för erfarenheter runt vilodag...
2
Svar
27
· Visningar
3 022
Senast: movi
·
Träning (bläddra längst ner om du inte orkar läsa : P ) Hejsan. Äntligen! , nu är det min tur att skaffa mig den där perfekta fyrfotingen som...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: ANIRROZ
·
Träning Var ute igår med handhäst. Det gick mycket bättre än vanligt, nu var det iof länge sen jag tog med båda ut men efter att ha läst en tråd...
Svar
17
· Visningar
1 509
Senast: Thora
·
Träning Ja, då har man skaffat sig en pålle som inte håller sig kvar inne i hagen! :mad: Går tillsammans med min andra häst, de leker med...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: Pigalle
·
Träning Ja som rubriken säger behöver jag Hjälp med övninga för självförtroendet till min pålle. hon går över persening, men blir rädd när ett...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: diabla
·
L
Träning Från NH bildtråden....:d Men är det så att man måste leka, öva för att komma närmare varandra? Går det inte att uppleva saker som...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 362
Senast: Allimac76
·
E
Träning Vad gör man då? *Ytterligare ett lastningsproblem* Hon har inga problem med att gå in i transporten och ta en tugga hö, men i och med...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: B070715
·
C
Träning Hej! Jag har bestämt mig för att hyra häst i sommar, men har letat jättelänge utan att hitta någon :confused: är det någon som vet vart...
Svar
8
· Visningar
1 734
Senast: Andorra
·
T
Träning Hej.....Första gången jag skriver:) Jag har ett sto som är 12 år...Den sista tiden så har hon börjat flemma så fort jag kommer fram...
Svar
12
· Visningar
3 116
Senast: Tolken
·
Träning jag hade tänkt skaffa mej en hingst, men problemet är att vi inte har allt för stora marker att ha flera hager på sen att vi har ett sto...
Svar
15
· Visningar
1 490
Senast: Pigan
·
A
Träning Jag har en unghäst som blivit riden i ett år. Han är ganska mogen för sin ålder, men han är rätt snubblig. Kan gå i skritt på relativt...
Svar
5
· Visningar
1 957
Senast: Miaa
·
Z
Träning Vilka är de hjälperna ni använder när ni stannar er häst? Vilken ordning använder ni dem och hur ''kraftigt''? :) Förklara ur dessa...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 021
Senast: Covergirl
·
T
Ridning Har suttit och tittat mig runt och blir så varm i hjärtan vid varje bild på ekipage som njuter av livet och sitt sätt att arbeta. En...
Svar
16
· Visningar
1 356
Senast: Tez1
·
Träning Nån som vet om John Moore har nån hemsida ?
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Siggelina
·
S
Träning Hejsan! :) Skulle vara kul om ni kunde skriva vilken typ av häst ni skulle kunna tänka er mig på! :D Jag är 14 år, ca 155cm lång och...
Svar
4
· Visningar
1 160
Senast: Sofia-J
·
M
Träning Vill först säga att jag inte har råd att rida för tränare nu så det tipset är lönlöst;) Vart jag än läser och vem jag än pratar med...
2
Svar
21
· Visningar
3 990
Senast: Zeli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka