Uttråkad häst - tips omg!!

Sv: Uttråkad häst - tips omg!!

Om du inte kan ha den ute i en större hage, vilket jag fattar kan vara svårt att fixa, men samtidigt inte vill lägga in en leksak eller ge mer grovfoder - så är det inte mycket att göra verkar det som.

Minska/ta bort kraftfoder och ge det hästen behöver i grovfoder och se om det funkar? Är det något den "måste" äta i kraftväg så ge endast en liten giva och eventuellt lite krubbskrammel när de andra får så att det inte blir orättvist :) Man snöar så lätt in på att hästar "ska" äta kraftfoder, många klarar sig perfekt på endast hö/hösilage.

Att skritta hästen för hand en stund var dag, så att den kommer ut två gånger kanske kan funka? Fast kan ju vara svårt att hinna.

Annars vet jag inte vad du ska ta dig till, lycka till!

Sv: Uttråkad häst - tips omg!!

Det går inte att ge mat oftare då? När får dom sista högivan? Och när får dom första på morgonen? I nya stallet jag flyttade till fick dom sista vid sjutiden när dom kommer in,jag "vägrade" dock att mata min häst med det sista då,eftersom han börjat bli uttråkad i boxen,så jag tog på mig nattningen som sker vid 22 tiden,och den sköter jag helt och hållet själv,så jag ger min och en häst till natthö,dom två andra har så gott som fri tillgång,så dom klarar sig,kommer ytterligare 2 hästar nu i maj som också troligtvis kommer att nattas,men som sagt så var det jag som kom med förslaget,och jag sköter det själv,inget man kan tvinga andra att göra om du står i hyrstall kolektivt..

Att blanda med halm annars funkar på vissa,och vissa inte,men det kan ju vara värt att testa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka