Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom du inte har ngt konstruktivt att tillföra till tråden, så förslår jag att du läser den.
Skulledö om jag såg ngn som bundit den i en lyktstolpe eller så.
Ska hästen slita av huvudet
Vet att westernfolk kör så.
Förmodar att du är westerninspirerad
Att hålla till i boxen är bra.
Om alla uppfödare band fast fölen med mamma i boxen o folk sen använde huvudet, så skulle dessa "problemhästar" inte finnas.
För en "utnyttjande" men icke rädd häst som slänger sig eller sliter sig loss:
Sätt en ring i taket i boxen, vanligt grimskaft med panikhake om man vill, sätt fast hästen i grimskaftet så den står helt ok med huvudet, låt dock inte huvudet vara sänkt. Denna metod gör att hästen förlorar balansen om den stegrar eller kastar sig...en stund varje dag tills dess att hästen är lugn och avslappnad...
Detta ingen grym metod eller quick fix, vi har uppskattningsvis gjort detta med ett par hundra hästar, aldrig har någon häst skadat sig eller någon person....
Binder du då med plastkedja som du har i stallet
Jag kan oxå binda min i släpet, men jag skulle aldrig lämna den där o mina hästar kastar sig ej.
jag har har haft en jobbig helg o varit utan TV
Är väl lite på hugget. Ska ev. avsluta diskussionen*obs. stavning*
Om alla uppfödare band fast fölen med mamma i boxen o folk sen använde huvudet, så skulle dessa "problemhästar" inte finnas.
Jag är hästinspirerad, inget annat:smirk:, tycker om god hästhantering inom alla discipliner...tycker du att mitt förslag var som taget ur vilda västern eller...???
Återigen ett quick fix från vilda western.
Ja där "bryter" man hästarna istället för att göra som vi har gjort i alla tider- vänjer/ lär hästen.
De kastar oxå upp sadel o sen ryttare- utan tidigare invänjning
De rider inte in hästarna, utan tar en ohanterad från flocken o kör på.
Det gäller bara att vara rodeoryttare.
-Brake the horse.
funkar säkert, men är det så man vill ha det?