Dagen efter känsla när medryttare haft hästen

Sv: Dagen efter känsla när medryttare haft hästen

När jag hade medryttare på min förra häst så märktes det ibland, om h*n ridit flera dagar i rad så var han inte lika "loss" och ngt styvare men inget som var någon katastrof.

Jag var enormt tacksam att ha någon som man kunde lita på, som gör som man bestämt och som kunde hantera honom i övrigt 8inte svår).

Letade även medryttare till min nuvarande innan jag betäckte henne och det var som en fars från början till slut:rofl::rofl:.
Hon är lite "svår" och känslig och de som kom och provred (4 st) var totala katastrofer, hästen tittade på mig med panik i blicken när de provred.

Det slutade med att jag tog två "småtjejer" som fick ha hand om henne 1 - 2 dagar i veckan och BARA skritt på banan eller leda henne i skogen. Det fungerade ju bra under en period i allafall. Hon är mkt snäll att hantera.

Jag har ännu inte hittat rätt medryttare; men när andra människar har ridit honom blir han smått hysterisk, stirrig, vinglig och jobbig i största allmänhet....:crazy::p så jag lägtar inte tills den dag jag måste ha medryttare...
Det kommer sluta med att jag är så kritisk på henne/honom att allt går åt skogen :angel:

Jag ar två hästar, den ena är väldigt känslig så honom har jag inte medryttare till längre. Provade med flera olika men det funkar helt enkelt inte.

Den andra har utvecklat tölten mycket bättre sedan jag fick en bra islandsryttare till honom, det är stor skillnad åt det bra hållet:)

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 692
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 721
Senast: Ramona
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 603
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama