Jag håller med dig kramtizzlan, varför är det ALLTID påhopp med i varje inlägg man läser? Är det ett typiskt häst människo fenomen?
Jag har typ liknande problem som du, jag jobbar heltid och har hästar. Dessutom jobbar jag några mil ifrån, vilket innebär att jag är borta stora delar av dagen, så lunchöa finns ingen möjlighet till. Men jag har gjort det bästa av situationen, de får en liten hö giva inne morg, resten få de när de går ut dock inte fri tillgång då tävlingshästarna gärna äter för mycket då och blir för runda.
Sedan är de ute tills jag kommer hem. Visst det blir 6-7 timmar utan hö, men det finns ju alltid ngt att gnaga på i hagen.
Alla mina hästar har uträknade foderstater, så när de kommer in får de en del hö och resten vid kvällsfodringen.
Alla hästar som står på spån blir ju utan mat när kvällshöt är uppätet, inte går ni väl upp mitt i natten för att "fylla" på? Likadant blir det i hagarna på dagarna, typ....
Dock ska jag tillägga att jag ALDRIG haft en häst med kolik, fång eller andra "mat" relaterade sjukdomar.
Sunt förnuft så är allt löst!
Ang. den bråkiga unghästen: Jag hade släppt den i en annan hage, men ngn mer liksinnig om det finns och provat om det gick bättre.