Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okay! Jag förstår inte hur ni kan hacka så mycke på Ewe! Ni har varken träffat henne eller deras hästar! Det är skillnad i praktiken o teorin!
Så orsaken till att ni hade hanteringsproblem var att den inte höll. Intressant teori....
Okay! Jag förstår inte hur ni kan hacka så mycke på Ewe! Ni har varken träffat henne eller deras hästar! Det är skillnad i praktiken o teorin! Jag har jobbat mycke i proffs stall! Många hästar kommer o går.. Men en sak har jag lärt mig under tiden, de e tar väldigt lång tid o lära av hästarna deras olater! De e roliga de små 2 åringarna, de har sina ideér! Har själv ett två årig sto.. Vem är er 2 åring efter??
1 De kan mycke väl vara någon annan människa som har haft hästen innan som har haft okunskap o gjort fel!
Hästar som har blivit daltade med när dom var föl/unghästar blir som henne när dom kommer upp i ålder.. Trode jag du viste
O hästar som blivit daltade med i unga år får/kan få bakslag vid 6års ålden o de var EXAKT de hon fick
BINGO.. Du är smart du måste jag erkäna.. Mins jag inte fel så köpte vi henne av uppfödaren som dalatat med henne fick vi höra på annat håll.. O hästar som blivit daltade med i unga år får/kan få bakslag vid 6års ålden o de var EXAKT de hon fick
Det är därför man aldrig skaffar en sådan häst om man itne är helt säker på att man klarar av det.
Borde du väl veta?!
(Btw, vår bebis är väldigt daltad men också väluppfostrad så det behöver inte alls bli så..)
Hmmm ja du en bra fråga ska gå o söka på de.. Hon är efter COMETS TAIL (US).. Hon har ett jävla humö hoppas de siter i om vi har kvar henne så hon viner lopp.. Ett tag var de barar jag som körde henne testade med alt för att få henne att sluta slå men fan vilket humör fattar barar inte att hon årkade fortsäta.. Kunde hålla på i flera km.. Dom funderar på att sälja henne o en bart föda upp.. Fick ett hingst föl i går =D.. Han är så söt ^^..
FElfelfel.
Hästen får inte "bakslag" utan det måste ni ha vetat redan när ni skaffade den.
Får den "bakslag" beror det på det NI har gjort.
Hästen får bakslag när dom nya köparan inte daltar på de sätet hon är van vid o då blir hon sur...!!!!!!!!!!!
Slår hästen i flera km är kusken tydlien inte kapabel.
Visst kan de börja slå, men då får man dem att sluta.
Käk, ja. Hur var det med slaggjord?
Har bara skummat igenom tråden lite snabbt så det kan hända att jag upprepar nått som någon annan sagt.
Någonstans har det blivit ett glapp i utbildningstegen
En häst som beter sig på detta vis kan bli riktigt farlig om man tar den på fel sätt.
Som det verkar så är det hanteringsproblem körproblem och även ridproblem.
Ska man få en sån här häst att fungera måste man gå till grunden med problemet.Och då får man börja på marken.Hästen är svår att leda?Då får man jobba med det tills det fungerar utan några som helst problem.Gå promenader och dyl och få hästen lyhörd.
Sedan får man ta nästa steg.En sådan här häst kan man inte skynda på.Det har någonstans blivit galet i hästens utbildning och man måste då fylla igen de luckorna.
Sånna här hästar är det viktigt att man kan läsa av.Det finns alltid en anledning till varför hästen beter sig som den gör.Det är aldrig en häst med problem utan en människa med hästproblem.
Man får lov att köra med uteslutningsmetoden.Och ta sig en ordentlig funderare om man verkligen är kapabel att lösa hästens problematik med människan.
Att hästar är "envisa" "dumma" "Elaka" av sig själva tror jag inte på Hästar är inte uträknade på det viset.
Vill man kämpa på med en sån här häst får man räkna med att det tar tid.Och att det kanske inte blir någon ridning eller körning på väldigt länge .Utan man får helt enkelt ta hästen för vad den är.Att kräva att hästen ska funka som ridhäst+travhäst samtidigt är en skör balansgång.Ofta tror man att det är hårdbarkade hästar som är på det viset som beskrivs i tråden men faktum är att ofta är de de känsliga otrygga och interligenta hästarna som är så här och då är det viktigt att man tar det i beakande.
Vill man ha en fullt fungerade häst som är positivt inställd till människan och allt som denne lägger i hästens väg går det inte att ta några genvägar.