E
Ewe J
Sv: Tip till omskolning av MYcke bråkit varmblod
ca 2år... De ända hon är jobbad från märken är när hon kördes in.. Får heltänkel inte för mamma för att hon vet vad maja kan göra när hon blir sur.. De äe ju barar de att hon kan om hon vill o ite blir sur över att de inte är någon fart i de hella.. Hon går i form i skriten nu.. Galoppera kan hon men inte i fom.. Hmmm Tror jag ska tästa din metod... DEn kan nog funka här med.. Om jag barar duckar för sparkar
Jobbade du henne från marken innan inridningen?
Hur länge är hon riden? hur långt har ni kommit i ridningen (alltså har ni börjat galoppera och dyl)?
Jag har ett 3-årigt varmblodssto som var väldigt stökig i början, så jag jobbade på varje dag från marken med henne och 3 månader har gått och hon är en HELT annan häst (redan). & då jag kände att vi fått ett förtroende för varandra och allt funkat bra från marken DÅ började jag inridningen (för ett nån vecka sen), vilket hitills har varit helt odramatisk. jag kan tänka att om jag hade börjat rida för 3 månader sedan då hon varit så stökig så hade jag nog hamnat på backen en hel del och förmodligen förstört ridningen framöver.
Vi tar det väldigt lugnt framåt och hon rids max 2 dgr/veckan och i endast skritt, och vi jobbar från marken ett par dar i veckan.
Jag tycker att det viktigaste är att man vet vad man håller på med och INTE stressar, utan låter saker ta sin tid.
Ett bra jobb från marken resulterar ofta bättre ridning.
detta är av egen åsikt.
ca 2år... De ända hon är jobbad från märken är när hon kördes in.. Får heltänkel inte för mamma för att hon vet vad maja kan göra när hon blir sur.. De äe ju barar de att hon kan om hon vill o ite blir sur över att de inte är någon fart i de hella.. Hon går i form i skriten nu.. Galoppera kan hon men inte i fom.. Hmmm Tror jag ska tästa din metod... DEn kan nog funka här med.. Om jag barar duckar för sparkar