Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Finns det nån som helst anledning att backa i uppförsbackar?:confused: Tränas nån speciell muskelgrupp eller?:) Tycker det borde vara...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 080
Senast: Totola
·
Träning Har en 11 årig varmblodsvalack som jag haft i ca. 6 månader nu. Jag har tränat lite NH med han , att han ska backa när jag backar, och...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Tuvisen
·
I
Träning Hjälp, har slut på ider nu. :/ Tränar hoppning och dressyr med min ponny. Hoppar en dag i veckan, även lite dressyr inlagt i de. Sen...
Svar
7
· Visningar
3 055
Senast: Isbiteen__
·
S
Träning Trodde faktiskt inte hästar gjorde såhär?.. Kanske är jag inte påläst iof.. :) det är ju säkerligen normalt endå.. man vet ju att lejon...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 058
Senast: Mims
·
Träning Med anledningen av en diskussion som dök upp i en tidigare tråd ang en häst som gick emot spöt. Kan hästar jävlas? Dvs vara dumma...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
21 411
Senast: rocki
·
S
Träning Jag har hört att en björn lätt hinner ikapp en häst som skenar iväg från faran...som då naturligtvis skulle vara björnen i det här...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 017
Senast: Heulwen
·
Träning Min nya häst har tappat sin överlinje, han var sådan när jag fick honom, enligt ägarna har han tappat den hos förgående fodervärd...
Svar
14
· Visningar
5 911
Senast: Krulidut
·
S
Träning okej... jag har läst, och jag har tänkt... hempfling och monty roberts och alla möjliga andra böcker... alla är jättebra och jag fattar...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: sinner
·
P
Träning Hej behöver hjälp ska köpa fältävlansskydd vilka är dom bästa? har tittat på NEW airflow skyddar dom verkligen bra?
Svar
1
· Visningar
810
F
Träning Nu är föl säsongen igång & frågorna angående höst/vinter verkar kanske avlägset men jag frågar ändå.:) Hur ni gör när ni avvänjer fölet...
Svar
4
· Visningar
2 237
Senast: TwiggyM
·
Träning Jag har en häst som är fint musklad och bra i hull. Rids varierat dressyr, hoppning fälttävlan. Problemet är att han är lite svag i...
Svar
7
· Visningar
2 681
Senast: Estivuz
·
Träning när sa du senast det? jag sa det i torsdags, till min hovslagare, när han försökte attackera mitt sto med pussar. ston pussar man...
2
Svar
38
· Visningar
3 795
Senast: Cilla
·
F
Träning Jag måste få hjälp! Har massa funderingar just nu på hur jag ska göra med min häst, Har honom just nu inhyrd i ett stall några km...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: Fridajgirl
·
Träning När släpper Ni Era hästar på bete i år? Det är meningen att min ska åka i mitten på maj men det kan bli tidigare eller senare också...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 018
Senast: diartistakasha
·
Träning Hej allihopa! Jag och några vänner planerar att göra en långritt till sommaren, och tycker då att en ridled hade passat perfekt...
Svar
3
· Visningar
1 611
Senast: emmath
·
H
Träning http://www.expressen.se/imagepopup.jsp?image=/polopoly_fs/1.1021572!slotWide100/3447786819.jpg Såg den här bilden i tidningen och...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
18 989
Senast: ForeverDreaming
·
C
Träning Hej! Jag har tidigare klickertränat en häst genom att göra precis som jag gjort med mina hundar - dvs ignorerat det som är fel och...
Svar
7
· Visningar
1 815
Senast: CeciliaW
·
L
Träning :bump:hej har köpt ett hbl sto på 15 år som har en otrolig mage... fick föl för 3 år sedan som hon gått med hela tiden.. den har alltså...
Svar
5
· Visningar
2 183
Senast: Aliah
·
V
Träning Hej! I sommar ska jag för första gången vara riktig ledare på ett ridläger. Jag måste alltså ha ett antal ideér på ridövningar som jag...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: VeryGirl
·
R
Träning Hejsan, min medryttarponny Tina (c-ponny) är en otroligt duktig hoppare. Men när man hoppar dom lite högre höjderna, 60 - uppåt så...
Svar
10
· Visningar
1 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka