Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är den helt omöjlig att få tag på? Trodde att jag sett den på Amazon.com men nu finns den då inte där. Om någon vet hur man får tag i...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: angelaL
·
K
Ridning Förhoppningsvis får jag anlägga en liten picadero/paddock hemma. Läste i Hempfling att picaderos i Spanien har måtten ca 11 m i sidan i...
2
Svar
33
· Visningar
5 053
Senast: angelaL
·
S
Träning När jag köpte min häst så gick det inte alls att tränsa henne, det var inte någon mening att ens hålla tränset framför henne. Man fick...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: SofiaL
·
Träning Måste dela med mig av ett wow. Jag är väldigt emot hjälptyglar egentligen. Men så läste jag någon tråd här inne där många skrev att de...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: Domino_s
·
Träning Hejsan. Ja behöver lite tips hur man motionera sin häst på bästa sätt, vi har byggt upp lite muskler nu så. vad bör man tänka på när man...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: Totola
·
2
Träning Jag har fått ett oönskat problem. Jag har en hingståring som är såld och som skulle ha flyttat för flera månader sedan egentligen. Men...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: 2021
·
K
Träning Kan man löshoppa en häst som är inriden och inhoppad och allt det där (ponnyn ifråga är 19 år i år och hoppad mycket under ryttare) jag...
Svar
15
· Visningar
3 217
Senast: satanic
·
Träning Tänkte jag skulle försöka bygga lite rump och rygg muskler men vet inte riktigt hur ja ska variera ridningen! har inte haft henne så...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: kampargladje
·
Träning Har en häst som varit skadad, stått länge, innan dess stått på ridskola och inte blivit riden ute så mycket. Nu har vi kommit ganska...
Svar
12
· Visningar
1 478
Senast: lillverran
·
T
Träning Hur får man egentligen galopp på en unghäst vid arbete på töm/lina, då hästen inte kan röstkommando? Driver man på med röst, smackning...
Svar
8
· Visningar
2 221
Senast: majola
·
B
Träning Två hästar i stallet, häst A och häst B. Två hästägare, hästägare A och hästägare B. Hästarna har fått vårkänslor. Häst A är pigg vid...
Svar
4
· Visningar
1 824
Senast: Grålly
·
M
Träning att det är snällare(?) har jag förstått men vad det är fattar jag inte, hittar inget på google heller :S. så vad är klicker för ngt?
Svar
4
· Visningar
968
Senast: sthu
·
T
Träning hej har fått börja rida en häst åt en dam, han är mellan runt 24-26 år gammal. Hur mycket orkar han med? Han är i hyfsad kondition men...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 029
Senast: zolan
·
F
Träning Kan man ha en shire på lösdrift eller har dom inte rätta pälsen för det ? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: Underbar
·
Träning Att det skulle vara stor skillnad mellan att rida tillsammans med 10-11 andra på i många fall avtrubbade hästar och att rida själv på en...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: Tokmamman
·
J
Träning Nu har jag haft min ridtravare i 8 månader. Jag rider inte ut på honom själv då han börjar stegra och blir orolig när han är utan någon...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: J-e-s-s-i
·
  • Låst
Träning Mitt varmblod har precis kommit av banan och nu ska man alltså börja rida honom.Jätteduktig i övrigt, söker sig neråt, är han ensam ute...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej! Jag rider en häst med travstam just nu och skulle gärna vilja ha lite tips på mjukgörande övningar mm!. Hon är lite stel ibland...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: L0ppan
·
Ridning Hej! När ni jobbar era hästar enligt AR, vid hand... Vad gör ni åt hästar som är i tandlossning (eller inte) som har lite...
2
Svar
34
· Visningar
2 778
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!