Kan hästar jävlas?

Sv: Kan hästar jävlas?

Fast du hade ju järnkoll på det här med hjärnan o dess delar, så hatten av för dig med:bow:

Vad är att jävlas...Det är den första frågan,för annars blir det svårt att veta om betendet är att jävlas om man inte vet vad det är.Djur kan inte tänka sägs det.Frågar man vad en dröm är,det är det något man tänker i sömnen blir svaret.Ja ha ja...men min hund ligger och gläfser och det rycker i benen på honom,vad är det då? För han kan ju inte drömma eftersom han inte kan tänka.....eller?
Människan är utrustad med inteligens heter det.......Men det finns ingen vetenskaplig definition på vad det är....Vilket innebär att man inte kan mäta det eller förklara det.Att någon kan lösa vissa problem och lösningar visar bara på att den är bra på just sådana saker,inget annat.Att aktiviteter i hjärnan kan mätas och dra slutsatser av det är att göra det lätt för sig.Om ingen aktivitet finns i hjärnan då är man hjärndöd........är något som många håller med om i alla fall.

Senast ändrad av en moderator:

Jävlas?? NEJ! Det gör de inte.
Men visst kan de komma på hur de ska slippa sådant de inte vill eller tycker är jobbigt, men det är inte att jävlas.

Vad är att jävlas...Det är den första frågan,för annars blir det svårt att veta om betendet är att jävlas om man inte vet vad det är.Djur kan inte tänka sägs det.Frågar man vad en dröm är,det är det något man tänker i sömnen blir svaret.Ja ha ja...men min hund ligger och gläfser och det rycker i benen på honom,vad är det då? För han kan ju inte drömma eftersom han inte kan tänka.....eller?
Människan är utrustad med inteligens heter det.......Men det finns ingen vetenskaplig definition på vad det är....Vilket innebär att man inte kan mäta det eller förklara det.Att någon kan lösa vissa problem och lösningar visar bara på att den är bra på just sådana saker,inget annat.Att aktiviteter i hjärnan kan mätas och dra slutsatser av det är att göra det lätt för sig.Om ingen aktivitet finns i hjärnan då är man hjärndöd........är något som många håller med om i alla fall.

What? Varför skulle hästar inte kunna tänka? Enligt vem?
IQ test är tex ett mått på intelligens.

Att tänka och att resonera är två olika saker.

Man kan ju inte veta vad som händer i hundars hjärna när de "drömmer", ser hunden bilder av en harjakt eller är det enbart nervryckningar.

Projecerar man mänskliga känslor på djur blir det fel. Ett sto älskar inte sitt föl, hon skyddar det av instinkt, en viss skillnad eller hur?

IQ testen visar om du är bra eller dålig på att lösa IQ tester.Tar man ett Kg det är en liter vatten +4 grader eller en kubik dm av samma vätska.Med IQ finns det ingen motsvarande definiton på.
Att djur inte kan tänka är en vedertagen ståndpunkt bland forskare.Resonera det är nog inte många som tror att djur gör.
Att lägga männskliga aspekter på djur är ett felaktigt men vanligt fenomen.

Jag är helt övertygad om att de kan jävlas:D Har jobbat med Hästar så länge, och speciellt utomlands så har jag sett hur vissa hästar rent medvetet har jävlats. Inte många, men några var experter på olika knep att jävlas med människor runt omkring dem.

Tex vifta svansen rakt i ögonen, [/B

Men hallå, tro du på detta själv?

putta omkull, trampa, sparka med höger bak på någon på vänster sida.

Detta har med dålig uppfostran att göra. Inte hästens fel.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 627
Senast: Enya
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka