Hur ofta rider ni med säkerhetsväst?

Sv: Hur ofta rider ni med säkerhetsväst?

Jag har nästan alltid på mig min säkerhetsväst, tycker det känns säkrare så fast jag gillar den inte tycker man känner sig så instängd i den :D

Det jag inte förstår är de som inte rider med säkerhetsväst i ridhus, men alltid annars.
Av min egen erfarenhet händer de flesta olyckor där bara för att man känner sig så säker på att inget kan hända.

Ligger nåt i det där. Jag har aldrig råkat illa ut i skogen, men slagit mig rejält i ridhuset.

Jag använder alltid säkerhetsväst och hjälm. Har bara frångått regeln nån enstaka gång. Tycker inte att det känns obekvämt eller stelt, särskilt inte efter ett tag när västen värmts upp och format sig efter min kropp. Det är nog en vanesak.

Själv har jag alltid väst.
Händer då o då att jag rider utan, men då rider jag korta svängar.
Och i lugnt tempo.
Och känner jag att min häst är bråkig försöker jag, få han att sluta bråka. Men ändå är på min vakt o kortar gärna stiglädrena.
Så jag får bättre stöd att hålla mig kvar.

För snart 1 år sen, åkte jag av o slog i min rygg.
Att jag idag, går med en smärta man helst vill slippa.
Jag är idag 17 år gammal, och har redan problem med ryggen. :/
Jag är så himla besviken, på mig själv.
Just den dagen hade jag tillgång till väst, men använde den inte.
För jag hade inte haft väst på 5 år, o då åkte jag av reält. :/
Och idag sitter jag med en skada i ryggen. Men kan rida osv..
Men får lätt ont.
Visst är dom lite stela o klumpiga osv.
Men vill du, kunna forsätta rida o må bra.
Ha säkerhetsväst, du vänjer dig. :)
Låt de ta tid, ha den varje ridtur. :)

Ha de bra!

Rider alltid, alltid med väst på.
Spelar ingen roll om jag bara ska skritta i fem minuter, den är alltid på ändå.
Ramlade av en unghäst för ett par år sedan och vinglig som han var satte han sitt knä i ryggen på mig. Efter den gången rider jag aldrig någonsin utan.

har aldrig ens haft på mig en säkerhetsväst.

planen är väl i framtiden att skaffa en av de dyrare varianterna (inbillar mig att de ska vara bekvämare ) när jag skaffar egen häst.

Jag rider alltid med säkerhetsväst.
egenteligen tycker jag att den är mest ivägen, men det är så att jag har hästen hemma och mammma ser allt jag gör.:mad:

Jag rider me säkerhets väst just nu på fjordingen för han akn göra sina språng ibland..Sen vänjer jag mig vid den igen om jag nu ska ut och tävla måste jag ha den:)

Men när jag börjar rida min ardenner igen så rider jag utan:)
Känner mig säker på henne, jag vet att man ska ha, men rider utan:smirk:

Rider aldrig med säkerhetsväst, helt enkelt för att jag aldrig provat någon. Vet inte hur lätt det är att hitta en i min storlek heller. Men visst borde jag rida med säkerhetsväst... absolut.

Aldrig någonsin...

.. men det är dags att införskaffa mig en, jobbkompisen åkte av för en vecka sen, ligger nedsövd, minst 2 veckor till...alla revben krossade + en punkterad lunga får en att inse att hon hade mycket tur, men det hade gått ännu bättre med en väst.. det kan hända den bästa!

När jag tävlar...

Varför: För at det är krav på det
Varför inte annars: En gammal tegelsten, alias "tortyrkammaren", hård å eländig... USCH! Sen har ju aldrig ridsportaffärerna inne en väst i min storlek när jag vill köpa, de är ju bara typ: 7-10år, 10-14år upp till child-medium, det är det största jag sett! Suck..

på storhästen rider jag nästan alltid med väst.. annledningen är att hon är galn och jag vill hällst inte dö en förtidig död ;)
ponnyskrutten och islandshästarna - nästan aldrig, enstaka hopptillfällen..
för att jag känner mig så klumpig och dom är relativt trygga :p

Köpte en för några veckor sedan o anv den vid hoppning o uteritt. Men jag tycker inte om den, man blir så stel o otymplig.

Jag rider aldrig med säkerthetsväst.
Gjorde det när jag var yngre.

Varför jag inte rider med det längre? För jag växte ur min gamla och köpte aldrig någon ny + att det är väldigt obekvämt

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
703
Senast: iNHALE
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Takire
·
Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
3 651
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar