Hur ofta rider ni med säkerhetsväst?

Sv: Hur ofta rider ni med säkerhetsväst?

Jag rider alltid med säkerhetsväst! Även om jag bara ska skritta. Eftersom jag har ridit med väst under hela min ryttarkarriär så har det blivit en vana och jag känner mig naken och oskyddad utan den. När jag väl rider så tänker jag inte på den och känner inte att den hindrar min ridning på något sätt.

när jag var aktiv som hopp ryttare och red en del fälttävlan så hade jag västen på mig under all tärräng träning. annars rider jag aldrig med väst.
har satt på mig den vid enstaka tillfällen då jag ridit hästar som gått upp på bakbenen o jag inte kännt hästarna riktigt.

När jag rider på fälttävlansbana så har jag alltid säkerhetsväst, annars ibland vid vanlig hoppning om jag orkar.

Förut, när jag precis hade börjat rida red jag alltid med säkerhetsväst. När jag sen blev säkrare så slutade jag eftersom jag tyckte att den begränsade mig.

Sen när jag började hoppa började jag ha den igen men slutade efter ett år av samma anledning.

Nu rider jag aldrig med säkerhetsväst eftersom jag helt enkelt inte behöver den. Men det är möjligt att jag plockar fram den igen om jag känner att den behövs.

har aldrig använt väst. anledning? ids int

jag har en säkerhetsväst men jag använder den nästan aldrig, mamma och pappa vill det men jag tycker att man blir som en köttbulle ocg jag ramlar iallafall av lättare eftersom jag tycker det är svårt att hänga med hästen på ett smidigt sätt med västen, men in ridhuset har jag väst för då blir han lite tokig ^^

Har använt min mycket nu under vintern när jag har ridit ut eftersom den är så varm, hehe:)

Jag använder det oftast då jag rider nya hästar, i alla fall om jag har uppfattningen att den är lite svårare (typ testar, glädjebockar och dyl.) tills det att jag känner hästen och känner mig hemma på dess rygg.

Att rida med väst är något jag helt enkelt inte gör. Har inte råd att köpa mig en ny, och vet att jag ändå sulle fuska från att ha den så varför? Jag är fullt medveten om att jag borde,och att det är bra. Men jag upplever västen om ivägen då jag rider samt att man svettas en hel del mer ;)
Har dock använt väst då jag red en kompis häst, då hon själv var livrädd för den så kände jag att det kanske var bäst. Och hon hade en som satt ganska okej i jämförelse med min.
Så är det.

Jag har en mega skön väst :D jag rider alltid i väst, sen en olycka som hände min mamma :/

Jag rider aldri med säkerhetsväst. För jag tycker det är väödigt obehaglit :p

Rider aldrig med säkerhetsväst. Tycker det känns klumpigt och obehagligt de få gånger jag provat, så har aldrig blivit av att jag köpt ngn egen.

Det är så obekvämt att jag bara använder det vid uteritt och hoppning:angel:

Borde använda oftare.

Jag rider alltid med säkerhetsväst. Har använt väst sen jag började rida, så jag är van vid den och tycker inte att det är obekvämt alls.

den enda gången jag inte rider med väst är när jag rider i dressyrsadeln pga att västen trycks upp i nacken av det höga bakvalvet (och ja västen sitter utmärkt), annars riden jag aldrig utan

Jag rider alltid med skyddsväst.
För mig är den lika självklar som hjälmen.

Använder aldrg väst numera. Förr använde jag den jämt när jag skulle rida nya/heta hästar el rida ensam men det gick bara sämre o sämre. Jag tappade känslan! Kunde inte slappna av o känna hästen. vissa känner västen som ett stöd men det fungerade inte för mig.

Pinsamt, men jag har ingen :o
När jag var yngre fanns de inte, men jag ska absolut skaffa mig en.
Jag har gjort resan med skadad rygg som följd, så jag borde ha lärt mig läxan.

Mina barn har ju alltid väst, så det finns ju absolut ingen ursäkt för mig att inte ha.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
703
Senast: iNHALE
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Takire
·
Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
3 651
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar