Vad tänker idioterna med?!?!

Sv: Vad tänker idioterna med?!?!

Omd et är det stall jag tänker på så är det ordentligt låst. Däremot har alla uppstallade, de flesta som har olika stalljourssysslor samt de som är medlemmar och använder manegen nyckel.
Det klassas dock som ett inbrott vilket brukar betyda att de brutit sig in.

Är det stallet som även blev av med alla sadlar?

Senast ändrad:

Hur kan människor göra en sådan sak? har dom inget vett i kroppen?
man kan ju förstöra hästarna för all framtid + att dom själva kan säkert bli skadade (vilket jag inte skulle bry mig om ,stjäl man så ska man skadas :devil:)

Knapplån

Där jag bor har hästar blivit stulna ur sina hagar mitt på blanka dagen. Hur låser man in sina hästar då?? Jag blir så otoligt orolig att något ska hända mina hästar, jag vågar inte ha dem i mina beteshagar som ligger längs en väg. Det är ju helt galet att det finns sådana här människor!

Fan vad jag blir trött på sånna människor! Har själv blivit utsatt för sånt och vet hur det känns :mad:

Kom till stallet och skulle rida... Då fanns inte min ponny någonstans och sadel och träns var borta... När jag var påväg ut i skogen på en annan häst för att leta (tränade en annan häst i stallet)
Kom de tillbaka med henne. Hon var jätte svettig och stressad (det var en väldigt svår riden c-ponny)
Jag frågade va de höll på med eftersom min ponny varit halt och inte fick ansträngas...
Men jodå de hade varit ute i skogen med henne i 1 timme bara för att de tyckte synd om henne eftersom att jag inte ridit henne på en vecka (då hon var halt)
Jag blev ju naturligtvis skitförbannad och efter det våga de knappt titta på min häst :devil:

En annan gång var jag och 2 kompisar ute och red på tre hästar från ridskolan som vi hade på foder över sommaren. När vi nästan var tillbaka till stallet så kom det en tjej ridandes på en annan ridskolehäst som precis blivit såld och skulle hämtas dagen efter...
Hon hade tagit honom utan att fråga och red barbacka utan hjälm... Hon fick en rejäl tillsägning av ridskole chefen och det hände aldrig igen...

Usch vad hemskt att komma och hitta hästarna så!:cry:

Men det är nog inte alltid idioter som gör sånt här utan det vanligaste är nog småtjejer som "Älskar hästar" och inte förstår bättre.
Hade några sådana som tjuvred mitt russ-sto och en annans russ-valack på nätterna en sommar. Mycket läskigt och visst blev man både arg och orolig för hästarna, MEN det värsta hade ju varit att komma upp till betet en morgon och hitta två allvarligt skadade/döda flickor! Dom hade försökt rida min då 2 åriga russ hingst óch jag tackar ännu högre makter för att han oftast är så gudasnäll...

Jusst sånna idioter hoppas man nästan ska komma till mitt stall och rida min pålle,som knappt ens är sadelvan! :devil: Då blir det åka av för dom!

Har ni inga larm eller vaktbolag? Det är ju jättekonstigt om en ridskola inte har det?

Här i stan åker securitas flera gånger regelbundet nattetid runt stallen på ridskolan

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar