Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur gör man detta? Åt vilket håll ska hästen vara ställd? Vilket sittben ska man lätta på? Red ut detta en gång för alla!
Svar
12
· Visningar
6 152
Senast: Ellyne
·
A
Träning Tja, vill väll ha något av en liten checklista med vad ni anser att man kan börja med olika saker med den unga hästen. Vi har en liten...
Svar
6
· Visningar
1 303
G
Träning fick tipset över teefon att träna galopp med min skötis över bommar då han ibland tar galoppsprång om man rider över dubbel hinder. Om...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: pinky
·
G
  • Låst
Träning Rider en helmysig travare, duktig på banan och tycker om att hoppa. Men jag saknar att galoppera, speciellt vid hoppningen då jag inte...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: IngelaH
·
T
Träning Nu har jag snart haft min häst i 2 månader och som många vet har jag tränat NH för instruktör. Och jag har fortfarande inte fått rida på...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
17 181
Senast: Tjalfe
·
Träning Är lite sugen på att testa rida Hallands ridled under ett par dagar i sommar. Är det någon här som ridit den och vill berätta lite om...
Svar
6
· Visningar
3 037
Senast: Bismark
·
H
Träning Skriv positivt och negativt med att använda dessa sadlar vid inridning: 1) western 2) manskap 3) hopp 4) dressyr Tycker ni att...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: Sar
·
F
Träning Ni som inte rider för tränare, hur funkar det i ridningen för er? Funderade lite på det idag när jag insåg hur beroende jag är av min...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Ämelie
·
O
Träning Ja, vad bör man egentligen kunna rent ridmässigt när man skaffar en häst och inte har en ridande vuxen som lär en? Vad tycker ni? :)
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: karini
·
B
Träning Våra hästar i stallet har börjat gå ute från i måndags. Det är ca 10-15 grader på dagarna och kanske 0-2 grader på nätterna. Min...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: DaAnn
·
M
Träning Jag tror jag har lagt in denna frågan innan men jag prövar igen efter att ha prövat diverse saker med min pålla. Jag har jätteproblem...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 585
Senast: lakrits
·
M
Träning tipstråd för NH övningar då:D. in med förslag och gärna bilder.
Svar
3
· Visningar
963
Senast: lillaans
·
M
Träning Vad tycker ni om barrering? håller ni på med det själva? Ser ni det som djurplågeri?
2 3
Svar
58
· Visningar
5 339
Senast: Vertigo
·
M
Träning Nu är det så att jag för ung 3 månader sen köpte en ny häst. Ex travare. Han är jätte härlig på alla vis. Han går jätte lugnt i skritt...
Svar
10
· Visningar
2 796
Senast: Juliakickass
·
Träning Jag har för ett tag sedan upptäckt en naturfilm om den isabellfärgade hingsten Cloud. Den är underbar att se, den speglar verkligen...
Svar
12
· Visningar
3 254
Senast: TheAmazingx
·
N
Träning Jag har under ett antal år testat litet olika sätt att rida med "stöd". Jag menar nu inte ett dragande i en tygel utan bara...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Daveeka
·
N
Träning Har lite problem med min häst som jag rider lite blandat med (dressyr, hoppning, skogsridning osv) tävlar även i både hoppning och...
Svar
10
· Visningar
1 671
Senast: Ponnytant
·
E
Träning Min nya sköthäst är fruktansvärt hård i munnen, finns det någon övning eller så man kan göra för att få honom lite mer mjuk? När man...
Svar
13
· Visningar
1 363
Senast: Ponnytant
·
Träning Har haft några trådar här förut om min kära häst. Har ju haft problem med att rida ut honom själv han är ju bara 9 år:grin: Detta händer...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Merwen
·
L
Träning Min ponny e på foder pga att jag har dåligt med tid så nu går min valack med en annan häst som snart kommer åka tyvärr. Funderar på att...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Dezzieduzz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama