Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Behöver råd! Är medryttare till en ny häst som blir helt ifrån sig av att vara själv utan någon annan häst i närheten. För några dagar...
Svar
18
· Visningar
1 790
Senast: CarinBj
·
O
Träning Jag är ju då ganska väldigt dålig på att sitta ner i galoppen! Traven är oftast inget problem, men jag kommer aldrig in i galoppens...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Stopek
·
P
Träning har alltid:angel: undrat hur man byter galopp:o ja e en kass dressyryttare:angel::o hur gör man när man byter galopp?
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: puff93
·
S
Träning Hej! Som frågan lyder.. Hur lägger ni upp era ridscheman för eran/era hästar? :rofl: Hoppning ena dagen och dressyr andra? Skulle vara...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Luxi
·
Träning För två veckor sedan fick jag hem min nya häst, en treåring. Tills idag har han fått gå i en egen hage tillsammans med min andra häst...
Svar
6
· Visningar
1 501
Ridning Om man rider en öppna ut på långsidan ur hörnet och sen vill övergå till en diagonalsluta, hur ändrar ni era...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
23 445
Senast: Totola
·
V
Träning Jag har ett litet problem med min ena häst. Han är ett fullblod på 10 år och är fullkomligt jättejobbig att lasta:( Vi skulle till...
2
Svar
35
· Visningar
3 021
Senast: Pettsson
·
Träning Nu är jag hästlös i 2 månader,och har redan abstinensbesvär! :crazy: Körde iväg bebisen igår (som faktist inte alls är nån bebis nå...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Fibusen
·
P
Träning Är det fel av mig att köpa en passande ponny som jag trivs med och vågar rida ut på ensam mm. Skadade mig när jag var yngre då jag föll...
2
Svar
30
· Visningar
2 867
Senast: Elina8
·
C
Träning Har precis fått ett sto som blivit slagen tidigare. Hon är nervös och känslig. Det är såklart helt naturligt nu när hon byter miljö men...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Capriole
·
Träning Någon här som har lite flockbeteende vetenskap? Det är nämligen så här att det har kommit ett nytt sto in i flocken och efter det...
Svar
2
· Visningar
851
M
Träning Jag har länge undrat vad man ska tänka på när man rider unghäst, och hur länge räknas hästen som "unghäst"? Jag provred nämnligen en...
Svar
4
· Visningar
11 950
Senast: LaMaya
·
M
Träning Någon som har tips på hur man får hästen att lyda bättre? Just nu har jag ett väldigt avslappnat förhållande till min medryttarhäst, och...
Svar
1
· Visningar
1 424
Senast: M-oaa
·
N
Träning Har ni släppt era hästar på sommarbete ännu? Jag funderar på att släppa några utav mina, då det finns massor utav gräs i hagarna och...
Svar
18
· Visningar
1 459
Träning Har funderat ett tag på alla de hästar som skickas iväg på sommarbete, hur gör ni om det regnar dag som natt en längre tid och...
Svar
5
· Visningar
1 792
Senast: ASKAPLASKA
·
C
Träning Vad använder ni till bädden i ligghallen/större vindskydd? Själv har jag fixat bädd av torv å halm... Hur gör ni?
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Yrja
·
Träning Hej. Min polle är lite småbusig såhär på vårkanten och nu när vi har börjat träna lite hårdare, för tränare och mer regelbundet än...
2
Svar
23
· Visningar
2 015
T
Träning Hejsan! Jag har haft en häst hos mig på foder nu för köp. Dock har det visat sig på röntgen att hon har två närliggande kotor (de har...
Svar
9
· Visningar
1 329
Senast: Gulle__Fjun
·
Träning Hur vanligt är det att ridskolorna avlivar sina hästar är dem blir skadade? På min ridskola så står två hästar som inte kunde gå...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 137
Senast: Chine
·
B
  • Låst
Träning Igår red jag med en kompis, vi red förbi en häst som stått ensam i 3 år och hagen var förskräklig. Det var ca en halv meter högt FÅR...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 320
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens