DjurplÅderi!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: DjurplÅderi!!!!

Är det någon ide att anmäla innan de ens har bevis?
Allt vi vet är vad TS säger, men det behöver inte vara sanningen. Hon kanske helt enkelt inte vet om sanningen.

Ägaren kanske är ut till hästen en gång om dagen...
Hagen är under kritik men det enda som händer för hästen om de anmäler är väll atthan fixar staketet, sen då?

Jag tycker inte man ska skrika ut ANMÄL i tid och otid för vi har ingen aning om sanningen genom ett inlägg här...

Nej, det KALLAS kanske inte djurplågeri, men däremot misskötsel.
Jag tycker defenetivt ägaren skall anmälas, och det å det snaraste! :mad:

I Jordbruksverkests rekommendationer står följande att läsa:
Hästar är flockdjur och mår bäst tillsammans med andra hästar. I föreskriften står därför att "hästars behov av social kontakt ska tillgodoses". Denna bestämmelse träder i kraft om två år, den 1 augusti 2009. Social kontakt innebär inte att hästen prompt ska hållas med en annan häst. Tät kontakt med andra flockdjur eller en människa kan ersätta behovet av en artfrände.

(ref: http://www.sjv.se/nyhetsarkiv/nyheter/nyadjurskyddsreglerforhastar.5.1d8730ed11439d875d1800038.html )

Jag tycker inte det verkar som denna stackars häst får någon tät kontakt av NÅGOTDERA..
Bry er inte om att försöka diskutera med ägaren.. ANMÄL!!!!

Att konsultera Jordbruksverkets sida, läsa på om lagar och förordningar, är att rekommendera för alla.. men lita även till er instinkt. Känns det fel - är det förmodligen fel.

Helst sant det du skriver! Man måste vara oerhört säker om man ska anmäla något! Min första tanke i tråden var också anmäl, men efter en tid började jag fundera. Mer fakta kom fram. Började också tänka på hur folk i djurvärlden har *pippi* på att anmäla folk för dittan och dattan, egentligen inte bara djurvärlden. :mad: En del lägger in anonyma tips osv. Men det skapar osämja. :cool: :mad:
Kan man inte försöka lösa saker och ting på bättre sätt?

ursäkta men tycker du att det är bättre att hästen får lida bara föra tt ni inte vågar anmäla?:crazy: (har inte läst hela tråden)

Nej, ge honom inga chanser. Då kommer han undan! Pang på, en djurägare ska fan inte behöva bli uppläxad!! :mad:

men enligt din beskrivning så lider ju inte djuret, så jag fattar inte vad problemet är?!

berätta på vilket sätt djuret lider först..

punkta upp allt..

tydligen :crazy: måste hitta på saker att bli upprörd över bara för att ha något att göra.. :p

Det finns det många hästar idag som gör!
Jag har sett det flertal gånger!
Inget ovanligt, knappast något att skrika djurplågeri över.
Den har ju sällskap i alla fall! :cool:

Läskiga är de inte, snarare att de luktar en hel del om dem, speciellt om hästen råkar rulla sig i deras spillning. :eek: :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 722
Senast: Freazer
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka