DjurplÅderi!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: DjurplÅderi!!!!

Liter elakt mot TS att skratta men din post var rätt rolig. ^^

Till TS.

Kan du bara inte helt enkelt fråga vuxna hästkunniga om hästen verkligen misskötts?

Det har jag gjort, min kompis bor ju granne hennes syster är på hög nivå

just precis hög nivå i hästkunskap, studier eller vad? Om du menar att hon är duktig i dressyr/hoppning t ex är det ju inte säkert det samma som att veta vad som gäller inom vården av en häst.

Fri tillgång är naturligt och oftast det bästa för hästen. Att den är lättfödd innebär ju att du får anpassa innehållet i fodret efter det liksom motionen.

har läst hur många börjar kritisera andra för att de råder TS att vända sig till en djurskyddsinspektör.. men det är väl ändå deras jobb att kolla upp sådant och om nu TS är orolig för hästen är det väl bättre att någon utbildad åker ut och kollar upp att allt är som det ska ist för att p.g.a. att hon inte har "tillräkligt med bevis" inte gör det och hästen faktiskt mår dåligt av det? Det är väl ändå bättre att någon profersionell kollar upp saken än att man går runt och tveckar bara för att någon på ett forum sagt att det är onödigt.. någon som inte ens har sett hästen? Så tkr jag iaf, sen får ni andra tycka vad ni vill...

Ni undrade om jag hade bet någon duktig ryttare!! HON ÄR DUKTIG om man säger så då?

Fri tillgång är naturligt och oftast det bästa för hästen. Att den är lättfödd innebär ju att du får anpassa innehållet i fodret efter det liksom motionen.

Ja!! Precis du börjas fatt. Den hästen är lättfödd och får ingen motion

Allvarligt... har du kollat upp läget hur det verkligen är med hästen ännu?

Är den ensam? Får den motion? Hur är det med personen som äger den?

Du måste nog veta lite fakta innan du anmäler, åk dit och kika någondag, ta med dig en förälder...

Är det illa så skall ni definitivt kontakta djurskyddsinspektören.

Allvarligt... har du kollat upp läget hur det verkligen är med hästen ännu?

Är den ensam? Får den motion? Hur är det med personen som äger den?

Du måste nog veta lite fakta innan du anmäler, åk dit och kika någondag, ta med dig en förälder...

Är det illa så skall ni definitivt kontakta djurskyddsinspektören.

Jag har redan kontaktat dom och dom ska åka och kolla

om han é alkoholist tycker jag att du verkligen bode prata med honom, eller någon vuxen. Någon måste ju göra de :/

Nu har jag stängt tråden eftersom diskussionerna inte ledde till någonting.
TS får gärna starta en ny tråd och berätta efteråt hur det gått med anmälan.

Immer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 722
Senast: Freazer
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka