Jojjosan
Trådstartare
Sv: Hur vanligt?
Nej, han hade en obotlig skada
avlivades han för han va blind på en ögat??...
Nej, han hade en obotlig skada
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
avlivades han för han va blind på en ögat??...
Hade verkligen önskat att det vore så enkelt, men så är det tyvärr inte. I så fall tänker vi inte på samma databas. Den jag menar är den på ASVH, och visst finns våra svenska hästar med där, men om de säljs utomlands följs de upp då? Nej! Och gör gärna ett experiment, och sök på din ridskolas importerade hästar(för det lär ju finnas några stycken) Finns de överhuvudtaget med? Ingen hade varit gladare än jag om det verkligen hade fungerat.
Tyvärr så är ju benbrott ofta allvarliga skador hos hästar på alla sätt och vis. Det är nästan så att det behövs mer tur för att hästen ska gå att "laga", än otur att behöva avliva
Sen är det mycket kostsamt, lång konvalecent, rehabilitering och väldigt tidskrävande - för och nackdelar måste vägas mot varanda. Och ibland är det inte ens snällt mot hästen att försöka om skadan kräver upp emot ett år eller mer i boxvila/sjukhage, speciellt om man inte ens vet om det kommer hjälpa eller ej.
Min ridskola pensonerade en 25årig häst i höstas. Han verkade inte vara 25år han hade bott där i 7år då.
Han är uthyrd dem vill inte sälja honom pga han kan vara lite bångstyrig, men han var en perfekt läromästare.
Vichy hade funnits hos dem sen 2000.