Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Svar
106
· Visningar
6 891
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Detta är ingen annons utan mer en förfrågan.... jag har själv nyss börjat träna akademiskt på min storhäst. Men jag har en B-ponny...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: manina
·
Träning Hej därute! Alla har säkert svackor i ridningen ibland. Jag har en just nu, jättejobbigt. Man vet liksom inte riktigt hur man ska...
Svar
13
· Visningar
1 624
Senast: M-oaa
·
K
Träning Hej! Jag ligger sömnlös pga ett hopsläpp vi hade igår som inte var speciellt trevligt. Problemet är att vi har två ston som en tid...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: Katya
·
M
Träning Hej Jag har en unghäst på 4 år. Hon är halft inriden. Skritt och trav kan hon. Jag har ej testat galoppera än. Hon är hur snäll som...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: scesar
·
A
Träning Jag behöver råd och tips om hur man vänjer av en häst vid en olat. En för övrigt trevlig häst har en ovana att mitt i natten och tidig...
2
Svar
34
· Visningar
6 611
Senast: Anna_H
·
Träning Nu har åldern satt till. Min häst är 28 år och var för två månader sen ordentligt fin, lagom i hull och väldigt pigg. Det märktes inte...
2
Svar
25
· Visningar
2 811
Senast: Sasse
·
T
Träning Jag har haft en hel del lastproblem med min ponny sen jag köpte honom. Han blev rädd när vi var påväg hem ifrån hans uppfödare och sen...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 872
Senast: Sofie_B
·
T
Träning Detta har kanske inte riktigt med ämnet att göra me ntycker folk ska se denna vackra film ! :love...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: theshadow
·
Träning Jag är en vuxen ryttare som ridit på ridskola i fyra terminer och ligger något (men bara något) över nybörjarnivå. Den här terminen har...
Svar
11
· Visningar
1 321
Senast: Yrrol69
·
T
Träning Hjälp. Vart ska jag börja? Har en nordis av model stor. VÄRLDEN snällaste, emot mig... och nu kommer problemet, jag hyr stall plats...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Immer
·
J
Träning För två veckor sedan köpte jag hem ett underbart vackert arabsto. Snäll i all hantering och pigg och känslig att rida. När jag fick hem...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Juliae
·
C
Träning Behöver råd! Är medryttare till en ny häst som blir helt ifrån sig av att vara själv utan någon annan häst i närheten. För några dagar...
Svar
18
· Visningar
1 789
Senast: CarinBj
·
O
Träning Jag är ju då ganska väldigt dålig på att sitta ner i galoppen! Traven är oftast inget problem, men jag kommer aldrig in i galoppens...
Svar
19
· Visningar
2 544
Senast: Stopek
·
P
Träning har alltid:angel: undrat hur man byter galopp:o ja e en kass dressyryttare:angel::o hur gör man när man byter galopp?
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: puff93
·
S
Träning Hej! Som frågan lyder.. Hur lägger ni upp era ridscheman för eran/era hästar? :rofl: Hoppning ena dagen och dressyr andra? Skulle vara...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Luxi
·
Träning För två veckor sedan fick jag hem min nya häst, en treåring. Tills idag har han fått gå i en egen hage tillsammans med min andra häst...
Svar
6
· Visningar
1 501
Ridning Om man rider en öppna ut på långsidan ur hörnet och sen vill övergå till en diagonalsluta, hur ändrar ni era...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
23 444
Senast: Totola
·
V
Träning Jag har ett litet problem med min ena häst. Han är ett fullblod på 10 år och är fullkomligt jättejobbig att lasta:( Vi skulle till...
2
Svar
35
· Visningar
3 017
Senast: Pettsson
·
Träning Nu är jag hästlös i 2 månader,och har redan abstinensbesvär! :crazy: Körde iväg bebisen igår (som faktist inte alls är nån bebis nå...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama