Problem med formen

Sv: Problem med formen

Nu satsar vi på skogmulle istället... Jag tror inte att min häst tycker att det är kul... Hennes glada jag försvann när vi började träna. Jag tror att vi är skogsmullar båda två längst inne

Förlåt om jag krossar din framgångsglädje, men om hästen höjer huvudet ska du som ryttare inte ha låga händer utan tvärtom höja dom! Detta för att bettet skall inverka på rätt sätt.

Du bör nog se dig om efter ännu en annan tränare.

Det beror väl på vad hon rider på för bett? Ett vanligt tränsbett eller tredelat bett ska man inte lyfta handen på, hade det var ett stångbett så kan jag gå med på det.

Kan du förklarar vilken annan inverkan bettet ger om man höjer handen?

Men för att ha en hållbar häst så behöver man träna lite emellanåt.
Det finns många hästar som tycker det är tråkigt att träna markarbete men många gånger lär dom sig tycka om det ju mer de orkar med och med mycket beröm när de gör rätt.

Det är bara att kämpa på, Rom byggdes inte på en dag ;)

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 870
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar