Jag vill rida!

Sv: Jag vill rida!

KL

till tjalfe!

Vad du e stark tjejen!! jag blir glad när jag läser om din "resa"
kloka föräldrar du har som hittade en väg ut ur din trygga borg!

Du e skitstark som vågar ta ditt eget beslut om din ponny, vad du tycker är rätt, och vad du vill! sedan kan du välja att be den eller den om hjälp.

jag tycker det e lite skrämmande att en instruktör är så på hugget, är denne verkligen utbildad. för så här gör man kardinal fel när man bestämmer över sin elev, att entuasmera, råda och ge förslag det är en sak, men jag tycjer det låter som om hon drar växlar på det hon vet om dej som person.

jag lovar att det som du tycker är bra med henne, kan säker en trevligare, mer suportande person hjälpa dej med.

om du är obehaglig till mods att möta henne tycker jag du ska be dina päron om hjälp med henne, du är för ung o har det för tufft för att ehöva fixa detta själv.

Du kan, du ska och du kommer klara detta!

kram från en spunkig groda

Härligt att du hittat rätt. Vet själv hur lätt det är att tro att en tränare vet bäst och man är jätterädd att förstöra något om man inte följer det tränaren säger till punkt och pricka.

Min fd tränare tyckte jag skulle sälja min häst första gången hon såg henne, det var enligt henne en värdelös häst för mig som då var 13 år,hästen var enligt henne för stark och hård,sedan satt hon upp och slet hästen i munnen tills den blödde innan hon dömde ut den helt. Några år senare tränade jag fältävlan på denna värdelösa häst och tränaren tyckte den hade stor kapacitet och var superduktig och att vi passade kanonbra ihop.

Hade jag följt dennes råd hade jag aldrig fått uppleva det,men visst var jag fruktansvärt osäker när en såpass duktig ryttare som hon (väl ansedd och dessutom jobbat som beridare hos en världens duktigaste hoppryttare) sa något.

Nu kröp det fram senare att hon delvis sagt så för att hon ville sälja ett par av sina egna hästar till mig som jag inte ville ha (en 3,5 åring och ett sto som jag definitivt inte klarat av som ensam 13 åring ute i skogen)

Att lyssna på många och plocka det bästa ur kakan är mitt tips. De flesta tränare har något bra att tillföra,sedan väljer man bort det som man tycker är helt uppåt väggarna.

Vad bra att du lämnade den där tränaren! Lycka till i framtiden!

Tjalfe! GRATTIS;-)
Men du två saker: Det är märkvärdigt att du kan rida honom så i repgrimma och att du känner att han har koll på ditt focus det är JÄTTEBRA och det ärinte ALLS alla vanliga hästågare som har den kontakten. MEN vet vad jag tror? Att både du och hästen lärde er jättemycket av den där dumma tränaren;-) Förstår du vad jag menar?
Om du INTE gått hos henne, hade du inte ens testat med grimman utan som du skrev i början av tråden med bett och två tyglar eller hur? Det du har nu har du jobbat för och du har låtit det ta tid och du har låtit det kännas långsamt, och frustrerande men som betalning har du en fantastisk kontakt med din häst! VAD DUKTIGA NI HAR VARIT!!!:bow::bow::bow:

Jag håller med dig! Dom gångerna jag tränade för den här tränaren lärde jag mig massvis! Hon är verkligen super duktig. Skulle väldigt gärna vilja lära mig mer av henne, men mår dåligt av hennes attityd tyvärr.:(:(

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama