Grinig vid kraftfodergiva

Sv: Grinig vid kraftfodergiva

Hej alla och tack för alla svar och diskussioner! verkar som att ett konsekvent beteende återigen är den vinnande faktorn! min häst visar en mycket trevligare attityd nu. Visst kan han grina lite nån gång ibland, men nu liksom mest suckar han och flyttar sig. Har inte blivit arg på honom något mer och jag tror att även det gav resultat, han behövde liksom inte kaxa till sig om jag höll mig hyfsat neutral, om jag blir arg kanske han känner att han måste "försvara" sig och blir sur han med, när jag höll mig lugn och bara var envis så gick det bättre.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 930
Senast: liiinnea
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 334
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad