Niyama

Trådstartare
Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?).

Inleder med en fundering, men tänker att tråden kan handla om vad som helst kopplat till kallbad. Vad har ni på fötterna? Måste skaffa nåt bättre igen, hade några neoprensockor förr men de var inte bra alls och nu kör jag utan men det är verkligen fötterna som begränsar mig. Sist stod vattnet så lågt = långgrunt så jag gick upp långt tidigare än jag egentligen ville för jag visste hur ont fötterna skulle göra på väg in till stranden. Kroppen kändes jättebra men fötterna är hemska 😬

Hej!!
Jag kallbadar ju. Oftast varje vecka ☺️

Har neoprenstrumpor på fötterna, annars dör tårna 😁 kan kolla upp märke imorgon. Sen har jag som rutin att aldrig doppa händerna, det känns som att fingrarna ska gå av, ska visst gå att lära sig ha dom nere också, men jag har inte varit så pepp på att öva....

Jag kommer flytta till ett ställe med kallpool, vet inte om det är samma sak? Men jag följer iaf tråden med spänning. :)

Hatar egentligen att vara kall dock.

Hej!!
Jag kallbadar ju. Oftast varje vecka ☺️

Har neoprenstrumpor på fötterna, annars dör tårna 😁 kan kolla upp märke imorgon. Sen har jag som rutin att aldrig doppa händerna, det känns som att fingrarna ska gå av, ska visst gå att lära sig ha dom nere också, men jag har inte varit så pepp på att öva....
Ja kolla gärna! Och hur du tycker de är i storlek? Hittade inget i butik här så måste beställa.

Brukar inte heller doppa händerna när det är riktigt kallt. Och mössa på 😁. Vet en som dyker i, i en stor uppsågad vak, men jag är inte riktigt där än 😬.

Ja kolla gärna! Och hur du tycker de är i storlek? Hittade inget i butik här så måste beställa.

Brukar inte heller doppa händerna när det är riktigt kallt. Och mössa på 😁. Vet en som dyker i, i en stor uppsågad vak, men jag är inte riktigt där än 😬.

Yes, jag kikar! ☺️
Alltid mössa på 😍 jag har testat doppa huvudet med, och jag gillade det! Har dock så mycket hår så det tar sån tid för det att torka...

Hojj, dyka i känns hardcore, stannar personen i vattnet sen efteråt eller går upp direkt?

Yes, jag kikar! ☺️
Alltid mössa på 😍 jag har testat doppa huvudet med, och jag gillade det! Har dock så mycket hår så det tar sån tid för det att torka...

Hojj, dyka i känns hardcore, stannar personen i vattnet sen efteråt eller går upp direkt?
Badmössa? Blir väl inte lika blött iaf då.

Har sett på videoklipp när hon simmar ett par längder men vaken är ju inte så lång.

Jag har förresten hittat en grupp som badar tillsammans en gång i veckan, men tyvärr ska de inte såga upp vak i vinter så när man som mest vill bada kommer det bli uppehåll. Brukar finnas vak på ett annat ställe men av nån anledning byter de inte till det stället verkar det som, hoppas nån tar tag i det och samordnar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Lilla
·
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Squie
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 236
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag måste lägga ut en fråga här för jag var med om något som fick mig att fundera. Jag förstår inte det här. I söndags gick jag till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka