Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)
Men herregud.. Det finns då människor till allt
Jag själv har absolut inget emot om nån lånar något av mig, så länge jag får tillbaka det i samma skick som jag lånade ut det i. Däremot folk som lånar saker hela tiden
utan att fråga , och sedan har saken en längre tid..
I förrgår i stallet blev jag lite sur pga en sån sak. Min häst har gått ute dygnen runt på bete i sommar, och jag har därför inte använt mina höpåsar. Jag köpte nya i rött och rosa i höstas, så att det skulle vara lättare att hitta dom bland alla ikeapåsar
(jag skrev tydligt hästens namn, stort på alla också). Men enstaka nätter vid dåligt väder/mycket kusar så har han stått inne, och då har jag behövt höpåsarna. Men jag har inte hittat de röda på hela sommaren. Jag har dock inte tänkt mycket på det, eftersom jag sällan behövde dom.. Igår hittade jag dom, och då har några som har en annan häst i stallet (som nu precis flyttat) skrivit sin hästs namn på andra sidan av mina påsar?
Vafan? Vem gör så liksom? Det roliga är ju att jag har frågat dom också om de har sett mina påsar, men de hade de inte alls gjort sa de. Men uppenbarligen hade de ju gjort de, eftersom de tydligen tyckte det var okej att överta dom och skriva sin hästs namn på dom.......