Jag vill bara skicka lite pepp och säga att hon ska vara glad att hon har dig som mamma. Jag fyller 40 i sommar och fick min ADHD-diagnos förra året. Hade jag fått hjälp när jag gick i skolan hade mina betyg varit bättre och jag hade nog haft lättare att förstå varför jag var så mobbad som jag var. Minns att jag tänkte att jag bara ville vara normal och hade så otroligt svårt att knäcka koden. Mamma förstod inte alls varför mitt humör var så ojämnt men hon förstod att det gick ut över mina relationer och resultat.
Jag vill rekommendera fysisk aktivitet, så att kroppen blir ordentligt trött. Det är det enda som funkat bra under mitt liv för att jag ska kunna sova ordentligt. Min hjärna är så aktiv så den drar igång av minsta lilla. Och är det någon sorts NPF-diagnos i sikte är det väldigt viktigt med sömn för att minska ångest och liknande som ofta kommer som ett brev på posten för tjejer med NPF-diagnos.
Jag vill rekommendera fysisk aktivitet, så att kroppen blir ordentligt trött. Det är det enda som funkat bra under mitt liv för att jag ska kunna sova ordentligt. Min hjärna är så aktiv så den drar igång av minsta lilla. Och är det någon sorts NPF-diagnos i sikte är det väldigt viktigt med sömn för att minska ångest och liknande som ofta kommer som ett brev på posten för tjejer med NPF-diagnos.