Hur gör ni med barnkalas?

Jag tycker regeln som finns hos oss är ganska bra. Om man bjuder på skolan bjuder man alla. Annars får man bjuda på annat vis. För att inte något barn ska komma till skolan och så har alla fått inbjudan utom hen.
Självklart ska man inte vara tvungen att bjuda hela klassen om man inte vill. Men man får ju sköta det snyggt. Och även om man bjuder utanför skolan så tycker jag man inte bjuder alla utom ett fåtal, utan då kan man bjuda tjejerna/killarna/utvalda vänner

Om man har möjlighet rekommenderar jag idrottshallar, lekland o.dyl som ändå är gjort för att man ska kunna "röja runt". Utomhus i en lekpark var vi också någon gång vilket gick helt okej. Nu är barnen äldre. Den äldsta har anordnat eget kalas också vid något tillfälle vilket funkade bra men hon är ju 10+.

Om man har möjlighet rekommenderar jag idrottshallar, lekland o.dyl som ändå är gjort för att man ska kunna "röja runt". Utomhus i en lekpark var vi också någon gång vilket gick helt okej. Nu är barnen äldre. Den äldsta har anordnat eget kalas också vid något tillfälle vilket funkade bra men hon är ju 10+.

Det trista med idrottshallar etc är att det enda som händer är att barnen springer runt och skriker hela tiden.

Bästa kalaset vi hade var på Tropikariet i Helsingborg! De var 6 tjejer och först blev de guidade runt på Tropikariet i en timme (innan öppning) av en jätteduktig guide och de fick lära sig massor om djuren och bevarande. De fick även klappa olika djur och födelsedagsbarnet fick hålla några olika djur om hon ville (vilket hon ville!). Det var hela tiden lugnt och tyst. Alla tjejerna älskade det! Efter den guidade turen var det mat och paket i en avgränsad del av kafeterian.

Jag tycker regeln som finns hos oss är ganska bra. Om man bjuder på skolan bjuder man alla. Annars får man bjuda på annat vis. För att inte något barn ska komma till skolan och så har alla fått inbjudan utom hen.
Självklart ska man inte vara tvungen att bjuda hela klassen om man inte vill. Men man får ju sköta det snyggt. Och även om man bjuder utanför skolan så tycker jag man inte bjuder alla utom ett fåtal, utan då kan man bjuda tjejerna/killarna/utvalda vänner
Så är det här med.

Vi har haft på leklandet. Dyrt men så skönt slippa få hem massa ungar.
I sonens klass är de 7 killar totalt, så där brukar alla killar bjuda varandra (och typ hälften fyller år samma månad).
Funderar på gympasal och göra bana och släppa dom fria i år.

Vi har bjudit hela förskolegruppen ett par gånger när sonen var 4-5. Det var otroligt lyckat, SKITjobbigt för oss föräldrar men vi hade bara 2 timmar och bjöd även in föräldrarna till barnen och nästan alla stannade. Vår son hade svårt att få vänner i förskolan men efter detta blev det en vändning.

Vi bjöd även hela klassen i första klass men då funkade det inte lika bra. De hade tydligt "sina" kompisar och sonen umgicks inte med alla på kalaset utan bara drygt hälften.

Dagens kalas blev att bjuda in de åtta han hänger med mest I skolan. Den här gången blev det hanterbart, de lekte alla ihop som en enda stor grupp. Sonen tyckte att det blev perfekt och vill göra exakt samma nästa år.

Men släkten.... Både jag och pappan har flera syskon som har partners och barn och tillsammans blir det många människor. I år slutade det med 2 kalas för dem hos mig och 1 hos pappan (pappan är alltid med hos mig). Nästa år tänker jag att vi hyr en lokal och samlar alla och kör en kompromiss av dansk och svensk kultur

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
932
Senast: Badger
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
9 096
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 998
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 356
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka