Vi löste det i år med att endast bjuda 1 kompis, som inte ens går i samma klass... Varken jag eller dottern vill ha hela eller halva klassen på kalas längre. Dom flesta i hennes klass är superhärjiga
.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man har möjlighet rekommenderar jag idrottshallar, lekland o.dyl som ändå är gjort för att man ska kunna "röja runt". Utomhus i en lekpark var vi också någon gång vilket gick helt okej. Nu är barnen äldre. Den äldsta har anordnat eget kalas också vid något tillfälle vilket funkade bra men hon är ju 10+.
Så är det här med.Jag tycker regeln som finns hos oss är ganska bra. Om man bjuder på skolan bjuder man alla. Annars får man bjuda på annat vis. För att inte något barn ska komma till skolan och så har alla fått inbjudan utom hen.
Självklart ska man inte vara tvungen att bjuda hela klassen om man inte vill. Men man får ju sköta det snyggt. Och även om man bjuder utanför skolan så tycker jag man inte bjuder alla utom ett fåtal, utan då kan man bjuda tjejerna/killarna/utvalda vänner