Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför vill du hålla koll på personen? Låter som den är smart och döljer sig på nätet av goda anledningar.Om man dör står man kvar i sex mån men det står att man avlidit. Antar då att närstående kan dölja? Visste inte man kunde dölja sig där. Hen finns inte på andra söktjänster heller så kanske gjort en fullständig genomgång och blockat överallt.
Va? Trevligt svar, tack. Och inte för att du har med det att göra men kanske behöver jag få tag på personen men kom inte ihåg adressen från när jag kollade senast och nu när jag skulle fixa med det hittar jag hen inte. Vet inte i vilken värld du lever i som direkt hoppar på creepy-spåret eller hur du nu resonerade.Varför vill du hålla koll på personen? Låter som den är smart och döljer sig på nätet av goda anledningar.
Inte så svårt att tro att du stalkar när du letar på Ratsit och övriga nätet när du hade adressen så sent som för två veckor sedan.Va? Trevligt svar, tack. Och inte för att du har med det att göra men kanske behöver jag få tag på personen men kom inte ihåg adressen från när jag kollade senast och nu när jag skulle fixa med det hittar jag hen inte. Vet inte i vilken värld du lever i som direkt hoppar på creepy-spåret eller hur du nu resonerade.
Jag använder bland annat Ratsit i min släktforskning, inte för att stalka.Varför vill du hålla koll på personen? Låter som den är smart och döljer sig på nätet av goda anledningar.
Eh, var tacksam för att du har ett så bra minne att du kommer ihåg adresser ett par veckor senare som du har sett en gång, jag har det inte. Nu kommer jag inte besvara dina trista insinuationer mer.Inte så svårt att tro att du stalkar när du letar på Ratsit och övriga nätet när du hade adressen så sent som för två veckor sedan.
Du kan ringa skatteverket-folkbokföringen och be om adressen så får du den om inte personen har sekretess på personuppgifterna.Va? Trevligt svar, tack. Och inte för att du har med det att göra men kanske behöver jag få tag på personen men kom inte ihåg adressen från när jag kollade senast och nu när jag skulle fixa med det hittar jag hen inte. Vet inte i vilken värld du lever i som direkt hoppar på creepy-spåret eller hur du nu resonerade.
Åh, tack.Du kan ringa skatteverket-folkbokföringen och be om adressen så får du den om inte personen har sekretess på personuppgifterna.
Stalkning
Stalkning är ett vidare begrepp som innefattar både brottsliga handlingar och handlingar som den utsatta personen uppfattar som störande, kränkande eller skrämmande, men som inte är brott enligt svensk lag.
Med stalkning menas även att någon systematiskt förföljer, kartlägger och smyger sig på den utsatta personen.
Jag tror inte du skapar trådar på buke där du klagar att folk valt att dölja sina uppgifter på nätet.Jag använder bland annat Ratsit i min släktforskning, inte för att stalka.
De personer jag behöver få kontakt med har jag redan adresser och/eller telefonnr till, jag sitter inte gnäller på nätet att jag inte hittar dem längre när jag snokar.Eh, var tacksam för att du har ett så bra minne att du kommer ihåg adresser ett par veckor senare som du har sett en gång, jag har det inte. Nu kommer jag inte besvara dina trista insinuationer mer.
Ändå så skriver du ordagrant just det?Enda sättet att HELT dölja sej är att ha skyddad id, syns man inte vid vanlig "koll" så skaffa konto (registrera sej) så ser du allt efter det. Så man kan dölja sej för de som inte är "inloggade" men loggar man in så ser man allt igen som sagt !
Och nej det är inte att stalka folk att kolla upp vart de bor. Personen man kollar upp har ju inte ens en aning om att man gör det !
Jag googlade fram dotterns adress för några dagar sedan, insåg att jag inte behövde den just då så när jag behöver den igen om några dagar så kommer jag förlita mig på google igen. Känns inte riktigt som stalking. Ratsit är ju ett av alternativen som kommer upp. Kommer googla fram mammas adress för att skicka paket till henne nästa vecka.Inte så svårt att tro att du stalkar när du letar på Ratsit och övriga nätet när du hade adressen så sent som för två veckor sedan.
Att kolla någons adress vid behov kan för allt i världen inte vara stalking. Inte heller att fråga varför man inte syns på ratsit där man ju alltid annars verkar synas. Jag tolkar frågan som helt vanlig och inte som något gnäll. Var ser du gnället?Jag tror inte du skapar trådar på buke där du klagar att folk valt att dölja sina uppgifter på nätet.
De personer jag behöver få kontakt med har jag redan adresser och/eller telefonnr till, jag sitter inte gnäller på nätet att jag inte hittar dem längre när jag snokar.
Ändå så skriver du ordagrant just det?
Med stalkning menas även att någon systematiskt förföljer, kartlägger och smyger sig på den utsatta personen.
Jag testade nyss det på ratsit och det där stämmer inte.Enda sättet att HELT dölja sej är att ha skyddad id, syns man inte vid vanlig "koll" så skaffa konto (registrera sej) så ser du allt efter det. Så man kan dölja sej för de som inte är "inloggade" men loggar man in så ser man allt igen som sagt !
Och nej det är inte att stalka folk att kolla upp vart de bor. Personen man kollar upp har ju inte ens en aning om att man gör det !
Jag tror inte du skapar trådar på buke där du klagar att folk valt att dölja sina uppgifter på nätet.
De personer jag behöver få kontakt med har jag redan adresser och/eller telefonnr till, jag sitter inte gnäller på nätet att jag inte hittar dem längre när jag snokar.
Men lägg av nu! Jag har inte gnällt, jag har inte stalkat. Jag FRÅGADE vad anledningen kan vara. Och bra att du har adresser till de du behöver, alltid. Vi övriga, inkl flera som svarat här, använder söktjänster när adresser eller telefonnummer behövs till någon man inte behövt kontakta förut. Så vänligen lägg ner dina vilda fantasier och anklagelser.Jag tror inte du skapar trådar på buke där du klagar att folk valt att dölja sina uppgifter på nätet.