Var finns Therese?

Överförmyndaren i Örnsköldsvik ska granska det så förhoppningsvis löser det sig för Therese, men hur många är det som behandlas illa - hur kan man ens komma på tanke att godkänna skyddat boende utan att ens prata med den berörda? Och hur kan man tillåta att flytta Therese från kommunen? Jag tror säkert föräldrarna kan ha ställt till med en del bråk och det kan säkert vara rätt att hjälpa tjejen att flytta hemifrån men knappast 60 mil och utan att få ha telefon. Sen undrar jag hur assistenterna tänker, det lär ju ha varit några stycken, när de ser att en brukare inte får ha telefon. Är assistansföretaget i maskopi med förmyndarens företag?

Jag antar att det knappast är personligt mot familjen utan snarare ekonomiskt, varför skulle de annars göra det? Kommunen blir a med en kostnad och överförmyndaren och assitansföretaget kan ta över hela ekonomin. Det kan ju knappast vara i Therese intresse att mista hela sin familj och alla vänner + möjligheten att ringa och till synes mest få sitta hemma.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/overformyndaren-om-therese-forsvinnande-illa-berord

Det tror jag med. Dels för att företaget och förvaltaren gjort liknande saker tidigare och gått över sina befogenheter där de tjänat pengar (och fått betala skadestånd).
Men också för att det är ett vinstdrivande företag. De håller inte på med detta för den goda sakens skull.
Och det är stora pengar det handlar om, nära nio miljoner i vinst förra året när jag kollade företaget Optio.

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 199
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 782
Senast: MML
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 423
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka