"Kluckande" vid trav?

Sv: "Kluckande" vid trav?

Jag har hört att det beror på att det är vatten som skvalpar i magen?!
:crazy: Kan ju vara helt fel ute också

Ibland beror det på att hästen känner sig avslappnad, har hängläpp och rör på huvudet = kluck kluck

de ja hört e att de kommer luft in under förhuden. låter inte direkt skönt.hmm hehe

Det är hästar som har luft i magen, det är vanligt med vallacker men kan säkert förekomma hos hingstar och ston cokså...
Det är inte farligt på något sätt...

Min hingst låter så och det ljudet uppkommer när han är väldigt spänd! Försvinner såfort han slappnar av och arbetar rätt.

Så att det är håll, vatten i magen, att det bara är valacker, luft i förhuden, tarmarna osvosv.. Det tror jag inte riktigt på.

Min hingst låter så och det ljudet uppkommer när han är väldigt spänd! Försvinner såfort han slappnar av och arbetar rätt.

Så att det är håll, vatten i magen, att det bara är valacker, luft i förhuden, tarmarna osvosv.. Det tror jag inte riktigt på.

Så hur tror du att ljudet uppkommer då?

Jag trodde att det var att de kanske var tomma på magen och druckit mkt vatten. Så kan det ju bli med människor med.. :angel:

Jag trodde att det var att de kanske var tomma på magen och druckit mkt vatten. Så kan det ju bli med människor med.. :angel:

Precis! Jag kluckar också när jag springer, särskilt om jag nyss svept i mig vatten eeller annat flytande.

På ridskolan är det en valack på 16år som gör så både i tvaven å galoppen!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 616
Senast: Piaff
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.