Ramla av? Berätta för ägaren?

Sv: Ramla av? Berätta för ägaren?

Varför har du kvar henne som medryttare då? ^^

Du, det är en väldigt bra fråga!! Hon hänger löst!!! Problemet är att jag jobbar sjukt mycket och behöver verkligen hjälpen, och där jag bor vimlar det inte direkt av bra ryttare som vill hjälpa till...:(

Berätta.

Jag & min medryttare checkar av efter varje ridttur & kollar vad som funkat & inte funkat samt ev. avramlingar & gånger man nästan ramlat av.

Även pinsamma avramlingar tas upp.

Står man på öronen så står man på öronen, big deal. :grin:
Men som hästägare vill man gärna känna till det. Om inget annat ur en ren säkerhets aspekt.

Sån´t ska man inte behöva fråga om, det berättar man självmant!
Hade en medryttare som blev avslängd av min häst och berättar inte det:eek: Vilket resulterade i att jag var oförberedd att han var på avslängarhumör:cool: Så jag var helt oförberedd på hans upptåg, och blev rent utsagt förbannad när jag berättade det för henne och hon först då berättade om hennes förra ridtillfälle. Om vi vänder på det - skulle du vilja behöva fråga om en sån sak för att få veta det?

Mina ponnyryttare talade/skrev alltid om de ramlat av. Tycker det är skönt att veta vad som händer under ridpass. Vi hade en liten bok som vi skrev meddelande till varandra i t ex. vad de hade gjort med mera...

Så gjorde min medryttare och jag oxå.
Det är bra för då vet man vad som skedde den dagen.
Bara bläddra tillbaka och titta.

Det är alltid bättre att säga sanningen.

Som ägare till en häst uppskattar man att få veta vad som hänt när någon annan tagit hand om och ridit ens häst.:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 735
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama