Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning hej! hästen jag rider har en tendens att bli vinglig i firmen i trav, hästen faller inåt och känns lite stretig... svårt att förklara...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Totola
·
Träning Har lämnat bort min häst för inridning,han har varit där i 2 veckor,var tänkt från början 2 månader,men eftersom det gått så bra,och han...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: anni0301
·
K
Träning Jag och maken håller på att leta häst - ja, jag har hittat min! Nu vet vi ju inte hur länge det dröjer innan maken hittar sin. Blir...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Wiszca
·
Ridning En tråd där ni kan presentera er själv och hästen. Skriv gärna hur länge ni hållit på med AR och hur lågt ni kommit. Lägg gärna in...
2
Svar
25
· Visningar
4 439
Senast: Kentaur
·
Träning Sitter här och planerar sommaren. Motivationen är tillbaka och hästen ska sättas igång på riktigt nu. Men jag upptäcker att jag inte har...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Yrja
·
P
Träning Halloj! Jo, jag brukar ganska ofta hjälpa till att ta hästar till och från hagen i mitt stall, det har alltid gått bra fram till igår...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: mackan
·
H
Träning Vad är en mexikansk tygelfattning, och hur ser den ut? pratade med en tjej på internet efter ha klagat lite på mig själv om hur inte kul...
Svar
7
· Visningar
6 671
Senast: älgen
·
Träning De flesta av ridstigarna hos mig, är att man rider en runda och man kommer nästan alltid tillbaka på samma väg när man ska rida hem...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: lillverran
·
Träning vad betyder det då hästen frustar då man rider den. är den nöjd eller?
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej, Jag ska ha sommarhäst i sommar för första ggn och då vill jag köpa något att ha till den, men jag vet inte riktigt vad. :confused...
2
Svar
28
· Visningar
2 295
Senast: Elina8
·
Träning Suck varför kan ingenting gå som man vill??? Förut hade jag problem med en häst som var väldigt pigg på hem vägen. Det har blivit bättre...
2
Svar
21
· Visningar
2 729
Senast: Pernilla_
·
F
Träning Behöver lite åsikter från er! Har ett 4-årigt sto som p.g.a. skador reds in nu i våras. Allt arbete från marken fungerar super och...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: Sar
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
19 118
Senast: Totola
·
I
Träning hejhej, jag har en fjording som är ganska hård i munnen men ganska arbetsvillig och man får jobba ett bra tag med henne innan man kan...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Bismark
·
Träning Jag måste bara få skriva av mig lite, och jag vet inte om denna tråd ligger rätt, men flytta den om så är fallet. Idag var jag ute...
Svar
12
· Visningar
1 478
Senast: Gwaeron
·
S
Träning hej på er! En kompis kompis har en fjording som vi försökt transportera 3gånger nu, visst han går på efter mycket om och men, men...
Svar
11
· Visningar
1 556
Senast: Lena S
·
J
Träning Har precis köpt en unghäst (islandshäst), riden endast ett tiotal gången men mycket välartad såhär långt. :) Men hon drar innåt om...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: scesar
·
M
Träning Jag har funderat att ibland börja använda sporrar när jag rider, men känner mig lite osäker på hur man skall använda dem på ett bra...
Svar
14
· Visningar
7 613
Senast: Aeternum
·
A
Träning Hej Har en 4 årig arab/paint som jag haft 1 år.Hon har en tendens att ställa sig med mig ibland när jag rider ut med henne.Vad kan...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: ainavi
·
F
Träning Då jag kollade i tråden "hästhantering att avundas! kolla film!". Orkade jag inte läsa hela tråden, så jag startar en ny diskussion om...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: FLikkans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka