Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
  • Låst
Träning hej alla hjälpsamma. Jag är en kille i medelåldern som har en hästintreserad tjej, vi har ägt häst ihop (jag är dock ganska usel)...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: IngelaH
·
Ridning Håller på och tränar en oinriden och outbildad arab. Jag håller mig än så länge på backen med div. "AR-övningar". Vad jag funderar...
2
Svar
24
· Visningar
2 323
Senast: Lusidor
·
M
Träning Vill ha tips och råd om hur man går tillväga för att lära häst galopp skänkeln. Hjälpmedel osv. Har visat galopp ett fåtal ggr i hagen...
Svar
6
· Visningar
1 328
Senast: A-K.Eng
·
M
Träning Hej! Jag är en helt hästovan mamma i Stockholmsområdet med en dotter på 5,5 år. Vi var hos en väninna som har hästgård i Skåne härom...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Toker
·
S
Träning hejsan! har tagit hem mitt varmblodsto efter 2 år, hon har varit ute på foder ett år sen åkte hon på lösdrift och sen 2månader ut på...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: sessa_
·
P
Träning Hej!! Jag undrar hur man byter sittben när man rider lätt?:banana: :rofl: Tacksam för svar:D:bow: Kramizar Linnéa!!
Svar
19
· Visningar
1 746
Senast: -tove-
·
Träning Min häst är svår att få att stå stilla när jag skall sitta upp. Jag måste sitta upp från en pall eftersom jag har knä- och höftproblem...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: anni0301
·
Träning När jag var yngre så fick jga höra att shettisar ej bör ridas in förräns de är typ 5 år. Är det en gammal grej eller gäller det fortfarande?
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Sputnick
·
A
Träning Tja! För 2 veckor sen köpte jag en 2årig hingst!! Han är snäll och trevlig men är rätt tuff i huvudet och anser konstant att det är...
Svar
4
· Visningar
952
Z
Träning Har en delfoderhäst som har svårt i vänster galopp. Har varit en f.d travare som känn väldigt stel i vänster varv. Nu behöver jag tips...
Svar
6
· Visningar
1 303
Senast: r_freddy
·
Q
Träning Hej! Jag och min häst har ett litet problem vad det gäller vår ridning. Jag har märkt av det förr (vi är vanligtvis aktiva i både...
Svar
12
· Visningar
1 081
Senast: Mysaan
·
M
Träning Hej hopp! Skall köpa min första säkerhetsväst, tänkte det kan vara bra inför terränghoppningssäsongen!:bump: Det jag undrar, vad skall...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Andorra
·
S
Träning Skulle behöva tips & råd på övningar man kan göra för en markskygg ponny. Det är inte såpass hysteriskt att det påverkar vardagen...
Svar
7
· Visningar
2 416
Senast: Jeeves
·
Ridning Nu är jag helt insnöad på den portugisiska utrustningen, men finns det portugisiska sadlar som har 16" i sits och bred bom (mot...
Svar
3
· Visningar
1 539
Senast: Drafthorse
·
Träning Liten spinn-off på hela havet stormar tråden. Lägg in era bästa ridlekar!
Svar
2
· Visningar
1 685
Senast: Tender
·
Träning (Hoppas moderator låter denna ligga kvar här, eller på något annat "allmänt" forum då det vore intressant med åsikter även från ryttare...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: _Sascha_
·
M
Träning Halloj! Jag undrar bara hur ridleken Hela havet stormar går till? Någon som vet?:)? //Meya
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Prisma
·
M
Träning Min lilla welshponny är mycket trevlig att hålla på med pigg och orädd i skogen. Det tråkiga med henne är att hon inte vill stå stlla...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Annna_91
·
J
Träning Min medryttarhäst vägrar att anstränga sig! Varje lilla minsta försök till samling eller simplaste dressyr slingrar han sig undan. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 482
Senast: Josen
·
E
Träning Försökte söka efter en bra tråd i forumet men hittade ingen som hade vad jag sökte så jag startar helt enkelt en ny :laugh: Har varit...
Svar
6
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka