Vill inte lämna gården!

Sv: Vill inte lämna gården!

eller så ropar jag på mamma så får hon hjälpa mig att rakrikta honom igen...

// Matilda som har en liten Vilgot som är lite väl smidig :love:

Sv: Vill inte lämna gården!

Suck varför kan ingenting gå som man vill??? Förut hade jag problem med en häst som var väldigt pigg på hem vägen. Det har blivit bättre så vi har varit ut på många svängar...men nu har han fått för sej att nu ska han inte lämna gården istället. Jag blev kvar där ja satt upp igår. Försökte komma något steg i ca 30 min. bakåt kom vi men inte framåt. Hoppade av för att se om det skulle gå bättre. Nej då likadant då. kanske höll på en halvtimme till. Sen hux flux kommer han på att han kan gå. *suck* vi gick en liten sväng sen gick vi hem. Han är ju en fjording och dom kan ju vara bra envisa. Ska testa i dag igen se om vi kommer ut i skogen. Någon som har nå bra tips hur jag får honom att röra på sej??

Du anar inte hur mycket jag känner igen miG!:D
Om man så mycket som vänder ifrån stallet och ska rida ut och han inte är på humör så vänder han bara huxflux! Men det är en kamp han sällan vinner...:grin:

Om han gör så att han vänder så brukar jag trava med stark drivning i den riktning han vill NÅGRA STEG och sen vända och fortsätta driva och då brukar han gå frammåt när han kommit en bit från stallet!
Och så brukar jag ibland sitta och sjunga eller prata med honom när vi rider ut själva så att han inte tror att jag har gått upp i rök,då blir han mycket lugnare och lunkar på frammåt!:p

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 304
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar