Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
  • Låst
Träning vad skulle ni sätta som maxvikt på en islandskorsning på 130 cm. exmoor är ju en av de starkaste ponnysarna tillsammans med...
Svar
3
· Visningar
1 775
Senast: IngelaH
·
A
Träning Är det någon mer än jag som reagerar på hur illa vi egentligen behandlar våra underbara hästar, helt omedvetet, och utan att dom själva...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 497
Senast: kicki71
·
T
Träning har några grupper på ridlekis här i närheten men fantasin börjar ta slut. Vad finns det för roliga övningar som passar de små som inte...
Svar
13
· Visningar
10 690
Senast: snout
·
O
Träning Det är krav på säkerhetsväst på tävlingar numera, vilket jag personligen tycker är jättebra. Detta gäller tävling upp till och med 18...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 612
Senast: LLaika
·
J
Träning Min varmblodsvalack är jättejobbig när ja hoppat av honom försöker han alltid buffa å klia sej på mej, vilket ja inte tycker är ok, ja...
Svar
15
· Visningar
1 282
S
Träning Snart är sommarn här med massor av härligt grönt gräs, Vilket innebär småmulliga ponnies! :D Så jag undrar om ni har nå bra tips på...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Toker
·
T
Träning Jag är nybörjare och rider på ridskola. I går försökte min ridlärare förklara för mig något jag inte begrep och som vanligt är tiden...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Tinttu
·
M
Ridning Efter att ha studerat olika böcker, hemsidor, bilder, filmer och lyssnat på kunniga människor har jag kommit till en liten insikt...
Svar
15
· Visningar
1 593
Senast: Lusidor
·
Träning Hejsan, ska berätta hur allt började. Det var såhär att jag och en tjej i stallet skulle prova "long reining" på min häst, hon skulle...
2
Svar
27
· Visningar
2 829
Senast: mackan
·
Träning skall flytta min häst i augusti och behöver goda råd av er nu. hon kommer att gå på bete före. får då inget foder. måste man ändå ta med...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: naturally_horse
·
K
Ridning Tänkte fråga: hur gör ni när ni startar? Alltså, hästen står still och den ska börja skritta. Har alltid undrat... Tänker på både från...
Svar
9
· Visningar
1 562
Senast: Kookaburra
·
Träning Jag vill lära min häst att släpet är okej i alla lägen, jag vill gå in med honom och vända honom och gå ut.. Jag har studerat Monty...
Svar
12
· Visningar
1 765
Ridning Och här kommer ett totalt OT. :o Ju mindre jag vet (dvs ju längre tid jag försöker lära mig om ridning...) desto mer tycker jag att...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 465
Senast: Totola
·
Ridning hej! hästen jag rider har en tendens att bli vinglig i firmen i trav, hästen faller inåt och känns lite stretig... svårt att förklara...
Svar
4
· Visningar
1 400
Senast: Totola
·
Träning Har lämnat bort min häst för inridning,han har varit där i 2 veckor,var tänkt från början 2 månader,men eftersom det gått så bra,och han...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: anni0301
·
K
Träning Jag och maken håller på att leta häst - ja, jag har hittat min! Nu vet vi ju inte hur länge det dröjer innan maken hittar sin. Blir...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Wiszca
·
Ridning En tråd där ni kan presentera er själv och hästen. Skriv gärna hur länge ni hållit på med AR och hur lågt ni kommit. Lägg gärna in...
2
Svar
25
· Visningar
4 439
Senast: Kentaur
·
Träning Sitter här och planerar sommaren. Motivationen är tillbaka och hästen ska sättas igång på riktigt nu. Men jag upptäcker att jag inte har...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Yrja
·
P
Träning Halloj! Jo, jag brukar ganska ofta hjälpa till att ta hästar till och från hagen i mitt stall, det har alltid gått bra fram till igår...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: mackan
·
H
Träning Vad är en mexikansk tygelfattning, och hur ser den ut? pratade med en tjej på internet efter ha klagat lite på mig själv om hur inte kul...
Svar
7
· Visningar
6 489
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama