Sv: Hur gör man med en omöjlig häst?
Du - allvarligt.
Jag har ett mycket ömsesidigt respektfullt förhållande till min häst. En förhållning/ryck i grimman som markering att nej, man får inte springa över folk för att man har huvudet och tankarna fokuserat på annat, anser jag inte vara våld i ordets bemärkelse. Synd för dig om du gör det. Vad får dig att tro att du vet min relation till min häst och uttala dig så drygt som du gör ovan, att jag inte har en etablerad och ömsesidig respekt och förståelse mellan mig och min häst och därmed inte kan säga till att ngt inte är okej. Menar du på fullaste allvar att du aldrig behövt korrigera din häst för att er ömsesidiga respekt är så oerhört stor? och NEJ jag pratar inte om våld - fortfarande.
Hittade intressant nog, detta uttalande från dig från en annan tråd idag:
just det. den skulle göra detta helt frivilligt utan tvång av trycket också, eller?
Lär du dina hästar något med våld så får du väl göra det. Men en ömsesidig respekt? Nä!
Som tidigare sagt, det är ofta hot förkommer bland hästar. En häst i högre rang "säger" till en i lägre att det den gör inte är okej. Men då finns det redan en ömsesidig respekt och förståelse i mellan dem. Att vinna den respekten genom våld?! Nä!
Du - allvarligt.
Jag har ett mycket ömsesidigt respektfullt förhållande till min häst. En förhållning/ryck i grimman som markering att nej, man får inte springa över folk för att man har huvudet och tankarna fokuserat på annat, anser jag inte vara våld i ordets bemärkelse. Synd för dig om du gör det. Vad får dig att tro att du vet min relation till min häst och uttala dig så drygt som du gör ovan, att jag inte har en etablerad och ömsesidig respekt och förståelse mellan mig och min häst och därmed inte kan säga till att ngt inte är okej. Menar du på fullaste allvar att du aldrig behövt korrigera din häst för att er ömsesidiga respekt är så oerhört stor? och NEJ jag pratar inte om våld - fortfarande.
Hittade intressant nog, detta uttalande från dig från en annan tråd idag:
Briddless går som ett kors under hakan och ganascherna. När man tar ett ledande tygeltag åt vänster får hästen ett tryck på höger sidan av "huvudet" samt att det har en liten inverkan på nosgrimman som ser ut och är precis som en hanover. Inget tryck i nacken eller mycket över nosen! Det hästen ska "lyda" är trycket mot huvudets sida och gå ifrån trycket!
Rider en av min hästar på det och efter några veckors träning för både häst och ryttare fungerar det perfekt.
just det. den skulle göra detta helt frivilligt utan tvång av trycket också, eller?
Senast ändrad: