Sv: Hur varierat rider du?
okej eftersom det är torsdag i dag så börjar jag från fredag förra veckan
Fredag: Red ut med ägaren av stallet. Blev närmare 1½timme. Mest skritt lite trav då hästen stått ganska mkt tidigare i veckan
Lördag: stog i hagen hela dagen, blev dock ganska mkt motion i alla fall eftersom det kom en ny häst och de var tvungna att springa runt o så. röde sig i minst 2 timmar
Dock slogs de inte
Söndag: Uteritt med alla från stallet (3 med mig) långt med mkt galopp och friskt tempo. red i skogen där det var mkt lyfta på fötterna, ute ca 2 timmar.
måndag: red ut med min mamma. gansksa långt mest skritt men jobbade mkt med formen, framåtbjudning och sånt. lite galopp o trav. samling och sånt. ute ca 1½timme.
Tisdag: galopp arbete på gärdet. ca 20 min med fram och av skrittning. gick jätte bra med mkt kraft och arbetade genom hela kroppen i galoppen.
onsdag: medryttaren red ut och det blev väll skritt trav o galopp ute kanske 1 timme.
IDAG: red först lite för att kolla så sadeln låg bra (sadelmakkare var där) sen red jag ut barbacka, blev skritt trav o galopp. ute kanske 1-1½timme.
Detta är ganksa normalt. tar det ganksa lugnt fast det blir långa ritter. o så. I bland kortare opch emra intensivt.
Dock var denna evcka inte mkt arbete alls på bana eller så. brukar bli 1-2 gånger i vecka. Får rida på gärdet/banan i helgen någon gång.