Jag träffar vänner mellan 4 och 0 gånger i veckan, det beror på vad jag gör i övrigt. Har jag semester och planerar in aktiviteter som vänner kan vara med på, då blir det lätt 4 gånger i veckan. Jobbar jag och av någon anledning är lite trött (mycket på jobb, behöver storstäda hemma, mörkt ute...) så träffar jag inte vänner mer än max en gång i veckan.
Förut var jag som dig. Sa aldrig någonsin nej till vänner när de ville ses. Jag var rädd att bli ensam och övergiven, och så visste jag också att de hade familj och annat som de behövde anpassa sig efter till skillnad från mig som "bara" hade hundarna (som inte har koll på om det är födelsedagar eller speciella veckodagar osv).
Sedan bestämde jag mig för att börja säga nej om det blev för mycket, eller om jag hade planer för annat. Vissa blev sura, absolut. Vissa slutade höra av sig, oh ja. MEN, de som stannade kvar och de jag hittat sedan, de har jag kommit närmre och kan vara betydligt mer avslappnad med än vad jag någonsin var med någon under min "aldrig säga nej-period". Så även om jag förlorade vissa så vann jag på att säga nej, totalt sett.