Min 2-åring jagar vårt nya föl.

Sv: Min 2-åring jagar vårt nya föl.

Din 2-åring har inte kommit så långt i utvecklingen än att hon lärt sej att vänta på sin tur. Hästar går dit de tittar. Om föremålet flyttar sej så springer de efter och det ser ut som jakt. Syftet med att äldre hästar fostrar unghästar är bl a att då lär sej unghästarna att när de tittar på en viss sak kan de välja att gå dit eller avstå. Din unghäst behöver få sej en propp så hon lär sej att reflektera lite över sej själv.

Detta är bara gissningar.

Jag tycker det låter som en bra gissning. Jag har funderat ganska mycket på detta och det såg faktiskt ut som att hon skulle kika på det lilla nya undret. Hon försökte aldrig sparka eller bita fölet. Vi kommer nog göra ett nytt försök om ett par veckor. :crazy:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 154
Senast: Sassy
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama