Röd i ansiktet när jag rider!

Sv: Röd i ansiktet när jag rider!

Jag blir också ganska röd i ansiktet, men det är året runt och speciellt när jag ridit ordentligt som på tävlingar.
Fast det bryr jag mig oftast inte om. ;):laugh:

Jag har precis samma problem. Svettas floder alltid. Får alltid rumpsvett..så det blir märke på sadeln. Svettas mellan skinkorna...jätte pinsamt :angel:

Jag får främst i armhålorna:o
Grymt pinsamt är det!:eek:
Finns det ingen bot mot svettning?:angel:

Jag blir mest röd om näsan och kinderna när det är kallt och det känns så pinsamt, jag vet inte varför jag hänger upp mig så mkt på det xD Men på sommaren behöver jag inte oroa mig, detä r bara på vintern jag behöver skämmas ;P xD

jag blir också jätteröd :p inget att bry sig om, även min mor blir sådan vid ansträngning. jag har bra kondition, ändå blir jag röd i ansiktet. har inte med de att göra.

ska f.ö rida tre hästar idag...så jag lär vara snyggt röd i ansiktet ;)

Jag har precis samma problem :D

De jag tränar för brukar fråga om de har tagit död på mig, för jag ser verkligen döende ut :angel: :rofl:

Jag blir svettig på ryggen jag...
Tomat

Precis som Favora skriver så handlar det om hur djupt liggande blodkärl du har i ansiktet. Har själv friidrottat på elitnivå och då även haft en extremt bra kondition samt är utbildad idrottslärare, trots det blev och blir jag alltid röd i ansiktet även vid mindre ansträngning. Något som tyvärr ofta feltolkas som dålig kondition och överansträngning. Visst är det trist att vara högröd i ansiktet för minsta ansträngning men de som förknippar det med konditionsnivå är endast okunniga så försök att bortse från det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 676
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar