3-årstestet

Sv: 3-årstestet

Ok, tack :idea:

Så hoppdiplom kan de få bara genom löshoppningen?

Är det fel att visa en häst exteriört och gångarter (för hand och lös), + då löshopp även om hästen kommer vara lite outvecklad, och inte lika musklad som de andra?

Jag har inte haft 3årstestet som mål, innan. För för mig har det viktigaste varit att jag vet vad de kan och går för, och det har bara varot jag som ska ha mina hästar. Men NU finns liten fundering och tanke på att denna grabben kanske kommer bli till salu, och då är det väl bättre/lättare att sälja om han iaf är visad.

De där är en svår balansgång att gå.
Visar du o får kanonsiffror, då kan du få bra pengar.
Visar du o de går dåligt, så är de inte lika lätt att sälja.

Man ska veta att de är unga hästar o vad som helst kan hända den där dagen. Oavsett om hästen får kanonsiffror kanske den inte blir något, och får den dåliga siffror kan den bli superfin ändå.

Jag valde att visa båda mina just för att de är en sån bra erfarenhet för dom.
man får tips från domarna och de är bra att ha ett mål att träna emot.

Precis så tänker jag också. Det är bra att ha mål och det är en bra erfarenhet. Jag tror inte att min lilla kommer få några superpoäng vare sig i löshoppningen, gångarter eller exteriört men det är en bra erfarenhet att komma bort och göra något sånt här. Sen hoppas vi på det bästa... :crazy:

jag har aldrig varit på ett treårstest eller än mindre visat, så jag har verkligen ingen aning om vad som krävs av oss för att få bra poäng, så att räkna med något annat än medelmåttigt är bara dumt känner jag... Jag ser det som en erfarenhet och framför allt som något jättekul att få kämpa mot... har anmält mig idag... och det känns toppen just nu... framförallt som vi för första gången red själva i ridhuset igår... i både skritt och trav... är stolt över donnan även om vi är lite efter många andra... men det får gå som det går... vi ska iaf ha kul... får vi sen bra poäng så är det en stoooooooor bonus:)

Min valack är e Cuper - Calino - Ceylon. Han ska visas på 3-årstestet på Grevagården.
Han blev inriden i oktober av en westernkille. Det gick på två veckor bara. Efter det är han lite löshoppad under vintern.
Sedan var han i januari hos en tjej som red honom och löshoppade lite till. När han sen kom hem har vi tagit det ganska lugnt, och jag har ridit honom en gång i veckan ungefär.
Vi har mest skrittat och travat på banan, men nu har jag börjat rida runt på fälten här, och längtar tills vi ska ta en tur i skogen.

Peppar i höstas
IMG_2813.jpg

Peppar hos han som red in honom
IMG_3057.jpg

Peppar i januari
IMG_3621.jpg

Kommentera gärna! :)

Kl

ska visa min treåring efter Riccione i maj! :) Han är riden i samtliga gångarter, löshoppad och inhoppad uppsutten. Han tränas av proffs fem dagar i veckan och går i skrittmaskin en timme om dagen. Ska bli spännande att se hur det går!

Jodå, nu funkar det prima :) Jag tror att jag ska vara med på genrepet men har inte anmält mig. Jag red henne igår och hon har inte hittat bjudningen ännu så vi får se om hon hinner bli klar, fast jag tror det :) Såg du när man senast skulla anmäla till genrepet?
Jag har inte anmält till ngt än, vi får se som sagt om hon är färdig men annars åker vi dit och bara löshoppar och visar vid hand. Det går ju det också :D
Jo, ridningen blir nog ute men det gör inget, hon bryr sig inte så mkt om sånt. Faktum är att hon är mest riden ute. Skönt att det gick bra att köra honom iaf :) Måste kännas som en lättnad!

Hur ska ni göra, ska ni visa era själv eller har ni någon som gör det till er? Själv är min iväg hos tränaren nu och har varit där en månad redan och ska stanna en månad till sen visar dom honom oxå. Vi sattsar ganska högt och hoppas på diplom och kunna gå vidare. Det blir åstorp den 1/5 för vår del. någon mer som ska dit?

Jag kommer att visa min själv:)... tar det inte så jätteallvarligt även om man naturligtvis hoppas på bra resultat... Men det är mest för att ha nåt kul att träna mot...
Var på löshoppningsträning i lördags... den biten har verkligen inte gått som det ska men i lördags var hon som en klocka... suuuuperfin verkligen:bump:

Jag ska inte visa själv. Min kompis som även har hjälpt mig jätte mycket med den lilla ska visa. Hon har erfarenhet från ponnyutställningar så jag kände att det var bättre att hon visar. Dock är det jag som gör ridprovet.

Fullblod: Jag tänker som du, tar det inte jätteallvarligt men hoppas självklart att det ska gå bra. Jag har dock inte allt för höga förhoppningar då hon inte har visat några enorma gångarter eller super teknik i hoppningen tidigare.

Ska oxå och löshoppa ikväll och det ska bli skoj. Ska försöka att få med nån som kan filma den här gången.

Jag låter en kompis visa. Hon har så mkt mer erfarenhet och rider dessutom bättre.
Jag känner att jag vill stå på sidan om och bara titta..

*Kl*

Har idag betalat in anmälningsavgiften och imorgon ska jag posta blanketterna. Blir Gränna 11 maj för vår del.
Hoppningen är jag lugn inför då hon hoppar som hon aldrig gjort annat. Gångarterna däremot :crazy: Hon har superfin trav och skaplig skritt men de tänker hon inte visa för hand :mad:

kl

Idag har jag anmält till Gävle!
Jag kommer att visa min virrpanna själv.
För tillfället har han gått ner lite i vikt, dels pga växt o dels pga vårkänslor... Står o trånar vid staketet mot stonas hage istället för att äta hö. Vem anade att två högdräktiga märrar kunde vara så tilldragande..? Ohlalaa... :rofl:
Går han ner alltför mkt kommer jag nog inte att visa, inte kul att komma med ett spjälstaket...

Vad roligt :) Då får man ju önska lycka till!
Nä visst de tenderar att visa sina bästa sidor när man är hemma, när man ger sig ut bland folk ska de då alltid ställa till det på ett eller annat sätt :D

Okej, då får vi hoppas att han tar förnuftet tillfånga och börjar spana på ngn som kan ge ngt i utbyte :rofl:

Lycka till och hoppas han blir bättre i hullet :)

*kl*
Nå, är det någon som varit iväg nu? Hur gick det för er?
Jag var och kikade på 3-års testet i Örebro igår (den 11:e), har en 2-åring som jag kanske ska visa nästa år så jag ville se hur det går till.
Vad fina och stora alla är!
Vad högt dom lägger upp i löshoppningen, är det verkligen bara 120 cm. Det såg ut som om det var högre än så tyckte jag. Men det kanske det inte var.

Fråga, för att erhålla gångartsdiplom, hur höga poäng krävs för det?

Fråga, för att erhålla gångartsdiplom, hur höga poäng krävs för det?

Lägst 47 poäng och ingen gångart under 7. Min fick 50 poäng, 8-8-8-8-9-9 som dressyrtalang - och jag är supernöjd! :bump: Överväger åka till Flyinge i höst, vilket äventyr!

Lägst 47 poäng och ingen gångart under 7. Min fick 50 poäng, 8-8-8-8-9-9 som dressyrtalang - och jag är supernöjd! :bump: Överväger åka till Flyinge i höst, vilket äventyr!

vilka super betyg:love:
Kan du verkligen vara nöjd med tycker jag!

Tycker du ska åka till flyinge! var där med min 3 åring för några årsen och det var super kul och en rolig erfarenhet tycker jag

Liknande trådar

Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Foder & Strö Ja, jag skulle behöva lite nya tips och idéer. Mitt ena sto blev lös i magen tidigare i höstas och det har ännu inte givit med sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 077
Senast: Rebecka83
·
Träning Jag hoppas att min tråd hamnar rätt nu, jag var lite osäker. Annars ber jag någon vänlig själ att flytta den till sin rätta plats...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 395
Senast: Tappsveden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar