Sv: 3-årstestet
Usch, jag är super nervös då jag faktiskt aldrig varit på ett 3årstest. Försöker läsa och snappa upp all info just nu.
Är inte säker på vart jag vill visa herrn än. Antingen blir det Gävle eller sundsvall. I Sundsvall går ridprovet inomhus och det känns lite tryggare än utomhus på lillherrn. Men gävle är iofs närmare. Dessutom är domaren för ridprovet i gävle en som jag har lite skräck för
"Foppa" har löshoppats tom 1.10 ca 5ggr. Hoppar med lite för mkt hängade framben och dålig rygg, men vi jobbar på med det. Har tillgång till ridhus dagligen, som ofta är ledigt så det bådar förhoppningsvis gott.
Han går nu i alla gångarter och har själv börjat söka sig nedåt och går hyffsat stadigt i traven. Ridit ut SJÄLV har vi faktiskt också avklarat. För tillfället är det pissväder och jag har fullt upp de andra hästarna, så han har fått en veckas vila nu och det tror jag bara är gott för lillen.
Han är nu ca 1,70 och tyvärr inga bilder på denna data..
Ni som är lite mer erfarna än mig, kan ni inte berätta lite kortfattat hur de flesta ligger till ridmässigt och hur mentalt förberedda är de flesta hästarna.
Känns som min kommer springa runt och skrika och vara helt okontaktbar just nu. Vi är iväg och miljötränar så mkt vi hinner, men känner mig lite väl nervös för det här