Sv: Brunstproblem, Hjälp!
Hellu! Jag har ett litet sto som har brunstar väldigt mycket, ofta!
När hon brunstade förr var hon helt OMÖJLIG. När man skulle borsta henne pressade hon upp en i väggen, gick och puttade på allt och alla, vägrade gå när man skulle rida, kissade heeela tiden! Ja, allmänt jobbig! ;o
Hon kan vara rätt jobbig när hon inte brunstar heller, eller ah, dominant!
Men nu är det såå mycket bättre jämnfört med förr! Det var många som kom och tittade på henne ifall dom kunde hjälpa oss. Först fick vi någon medicin liknande sak som hon skulle få i maten, dock var det någon som trodde att det skulle hjälpa om man dubblade dosen, hände dock inte så mycket förutom att det tog slut väldigt fort.
Sedan fick vi lite örter! Vi provade Moody Mare, det funkade faktiskt rätt bra och hon var inte alls lika jobbig under brunsten. Sen fick hon även lite droppar mot dominansen i sitt vatten, hjälpte det med.
Just nu får hon inget sådant mot brunsten, och hon är helt okej jämnfört med innan. Nu kissar hon inte lika mycket, men hon puttar fortfarande runt en när man ska borsta henne och så.
Något som hjälpte för mig i alla fall, är att börja med typ horsemanship o.s.v!
Och hon har blivit fruktansvärt mysig efter att jag började med det, hon springer inte över mig eller ngt.
Hoppas du kommer på något smart