Ja, som det är nu är varannan dag vilodag, och jag tänker att jag ska fokusera på att få ner kcalintaget där först och främst. Då blir det mer fokus på protein av sig självt lite, då jag kan äta mer vad jag vill utan att vara orolig för bristande ork. Det enda som är problematiskt där är väl att jag kan bli morgonhungrig dagen efter, men jag får testa mig fram med olika varianter av tid och sammansättning så går det nog@Nahar har du vilodagar? Hur tänker du kring maten dessa dagar? Bara en fundering om du börjar med att fokusera på vilodagar/lägre intensiv träningdagar och portionsstorleken samt % protein dessa dagar?
Jag bara tänker att om du laddar upp på vilodagar med protein för att förhindra nedbrytning och då använder dig av komplett protein tex quinoa, tofu och kompletterar med microgrönt dessa dagar? Dvs du indirekt gör vissa dagar till proteindagar istället för lågkaloridagar i fokus, framförallt om du ändå kombinerar med att du inte behöver frukost. Detta borde kunna ge en boost på vikten över tid, lagom långsamt kan jag tänka.
Om jag äter många små måltider blir jag mer hungrig och har mindre energi till träningen. Äter jag en stor måltid 2 h innan träning är musklerna laddade och redo. Och när jag äter många små måltider blir jag hungrig och trött mest hela tiden.Du har kanske förklarat tidigare, men då har jag nog inte förstått det, så ber om ursäkt i så fall.
Varför äter du inte regelbundet? Eller min fråga är väl mer "varför testar du inte slå ut mängden du äter på flera måltider över dygnet"?
Det är inte helt okänt att det är svårt att gå ner i vikt om man äter stora men få måltider per dygn, även om det finns typ 3000 olika dieter och sätt att äta på.
Det här med tröttheten osv den lär du inte komma ifrån, gissar jag. Den är nog bara att tugga sig igenom tills kroppen vant sig vid sitt nya tillstånd.
Nej, lite trötthet får jag leva med, men jag vill inte försumma min träning. Då blir jag deprimerad, vilket knappast är hälsosamt