Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning hej jag har en travare som när den först kom till mej var missköt, alltså så mager att vetrinären sagt att man först inte fick avmaska...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: Super Sonic
·
S
Träning Hej, har lite funderingar jag skulle behöva svar på.. Jag har två stycken medryttarhästar. Den ena går allt jättefint med i...
Svar
13
· Visningar
1 666
Senast: Hattifnatten
·
Träning jag är inte så hajj på dessa två ämnen men min häst har lite ont i ryggen och behöver helt enkelt bygga muskler innan ja börjar rida...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Shantou
·
K
Träning Vi har varit och provridit en häst som var lite irriterad på bettet och nickade och skakade på huvudet. Har aldrig varit med om det...
Svar
7
· Visningar
2 564
Senast: Valkyriaa
·
T
Träning Jag har ett varmblodsto på 10 år som jag har haft sedan januari i år. Då hon kom till oss så hade vi henne i ett litet stall...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Elviramax
·
D
Träning Hej! Är det nån som känner igen problemet,vid ridning i paddock,på träningar o framridning,kastar sig min häst så fort man möter en...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Elviramax
·
Träning Jag har flera gånger hört att när man rider ut och skrittar, så skall man ha långa tyglar om man inte arbetar hästen just då...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: vildros
·
Träning Som rubriken lyder, när ska man ge upp? Jag har haft flera trådar här om mitt fjordsto - 01, som inte klarat av att vara ensam...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 228
Senast: elfi
·
M
Träning Igår på ridlektionen hade jag Kajsa, en liten korsning(?) som är ganska het av sig, men det är när man fått igång henne. I början är hon...
Svar
14
· Visningar
3 348
Senast: Mereng
·
G
Träning Släppte ut mina pollar förra veckan på grönbete.. Men dom står fortfarande inne på nätterna. Igår när jag tränade dressyr var han inte...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 413
Senast: Pansi
·
A
Träning Hur mycket till växer en tvååring på höjden? Jag pratar om ett halvblod som idag är ca 160. Jag minns att min förra häst växte 3 cm...
Svar
8
· Visningar
5 356
Senast: boccia
·
Hästhantering Som någon kanske råkade se i min förra NH-tråd tidigare i år så var jag inte vidare imponerad av kursen vi var på då, men nu har min...
Svar
7
· Visningar
1 753
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Den här filmen hittade jag. Det tar en stund innan det kommer igång, men det handlar om en häst osm är svår att leda och stegrar sig...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
39 531
Senast: Tess82
·
T
Ridning Hej! Jag har tänkt att börja rida akademiskt så nu startar jag en inspirations tråd! Lägg ut roliga övningar, bilder till och...
Svar
6
· Visningar
1 348
Senast: Totola
·
Träning Hej! Jag har ett litet problem med min Foderhäst han har fått för sig att det är roligt att skena iväg ibland på hemväg. När jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 249
S
Träning Hej! I söndags var jag och provred en häst som jag verkligen föll för. Hon var huuur go som helst och mysig att rida och allt det där...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Carismagirl
·
L
Träning Jag har köpt en helt underbaar häst nu, men det finns ett problem , .. Hon sparkar bakut nät man galopperar med henne , hon är nsvd...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: Liinaaa
·
R
Ridning Jag har ett litet fantastiskt sto med enorma förutsättningar för skolning, rent fysiskt alltså.... Däremot är hon varken metodisk...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 940
Senast: elbereth
·
K
Träning Hejsan, som rubriken säger behöver jag hjälp med min skänkel och undrar om ni har några små knep. Det är såhär att ibland pekar min...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: lilith
·
Träning Hejsan. Kan en häst jobba i högform? Alltså går ganska högt med huvudet men endå arbeter med bakenen å lyfter ryggen? Ja tagit hjälp av...
2
Svar
33
· Visningar
3 156
Senast: sara_18
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar