Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har du tagit ut djurkommunikatör Varför gjorde du det? Vad hade du hoppats få fram ifrån det? - Fick du de svar, du trodde att du...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: -m-
·
U
Träning vad tror ni hästarna trivs bäst med om man måste välja. gå själv i en större hage med andra hästar på långt avstånd. eller att gå...
2
Svar
37
· Visningar
2 441
Senast: mackan
·
J
Träning Hej! Jag har problem med min sitts, jag kan inte sitta som man ska. Jag lägger alltid mina skänklar alldelens för långt fram och kan...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Draumsyn
·
E
Träning jag har ett problem och det är ett problem. det är och lasta. jag har luva på han med bomull då jag lastar för han är känslig för ljud...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: EmelieLundgren
·
Träning Har vårt fullblod i ett litet stall med 6 hästar, dom andra i stallet släpper sina hästar lösa runt om på gården så dom kan beta runt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 468
Senast: Lunketuss
·
Träning Hej! Jag har ett litet proböem med min ponny. När vi köpte henne hade hon endast åkt transport 1 ggr på tre år. Men efter hon kom...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: missm
·
S
Träning Hur gör ni när ni släpper era hästar på sommarbete. Rids dom som vanligt eller får dom bara gå och strosa? Själv ska jag släppa...
Svar
18
· Visningar
1 742
Senast: Mos410
·
J
Träning Har börjat hantera och jobba min häst lite efter Hempfligns filosofi... men har kommit till en punkt där vi/jag har kört fast... Har...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: _jossan__
·
I
Träning Hej , jag har en häst som är 6 år som jag precis bettslat ner till ett vanligt tränsbett o förut red jag på pelambett . o nu är det så...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Luxurios
·
Z
Träning Såg ett progam där dom använde the Tellington TTouch med otroliga resultat. Är det någon här som har erfarenhet av the Tellington...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: Grålly
·
S
Träning Hej! Är lite nyfiken, eller rättare sagt skulle vilja ha lite hjälp. Har fått mycket hjälp härifrån. Men nu är det dax för min egna...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Chappe_
·
Ridning Hej! Jag vet att en eller annan här har skrivit C- eller D-uppsatser på universitetet om ridkonst (och till och med en...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: KungTulle
·
Träning behöver lite hjälp med att få bukt med detta. känner att jag fastnar. Min häst är väldigt tveksam inför nya saker att kliva upp på...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Karja
·
J
Träning jag har slut på idèer... min häst är väldigt svår av sig när det gäller att man ska få pilla i öronen och vid munnen. främst så kan man...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: moa_92
·
Träning Jag har ridit min kallblodstravare på pessoa i flera år, mest föratt jag har varit lite feg tror jag, om jag ska vara ärlig. Fast jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 396
Senast: Nora92
·
S
Träning Jag behöver akut råd. Jag har en varmblod vallack på 20 år som har varit hur underbar som helst tills bara några veckor sedan. Han...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Shantou
·
T
Träning Åh, blir så trött på mig själv. I höstas köpte jag världens underbaraste ponny! Jag föll direkt för honom och allt funkar så bra. När...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 918
Träning Hej! Jag är halvfodervärd på världens underbaraset häst! Hon är ett varmblodssto på 12 år. Jag och hästens ägare har haft henne nu i...
2
Svar
30
· Visningar
2 721
Senast: fruxolisa
·
Träning Hur långt bör avståndet vara mellan 2 hagar om man INTE vill att hästarna ska kunna nå varann?? Ska släppa mitt sto o föl på...
Svar
10
· Visningar
3 657
Senast: Spider84
·
E
Träning jag har en liten c-ponny som är lite tjock, som också går på banting just nu. jag rider han 3 dagar i veckan (ridskolehäst) och ska...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: EmelieLundgren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka