Slutat rida på pessoa!

Sv: Slutat rida på pessoa!

jag red min varmblodstravare på pessoa ett tag och tyckte att han fungerade bra på det, men efter att hästtandläkaren mer eller mindre förbjudit delade bett i hans mun provade jag ett kimblewick (mullenmouth, dvs utan tungfrihet) och han går som en DRÖM! :banana: hur kunde jag vara så dum och tro att han någonsin gick bra på pessoat?? så här i efterhand har jag ju verkligen fått känna på hur han bär sig själv, vilken känsla :bow: har aldrig känt det förut, och han går likadant på en vanlig stång! synd att man inte får tävla med det i dressyr bara...

Grattis till ett bra val!!! :bump:

jag kan stolt meddela att jag idag började rida på vanligt tränsbett på min busponny :'D

kl

Grattis till dig!

Det finns en del ponnytjejer här i trakten som rider runt på pessoabett. Dom sliter o drar i deras munnar o är riktigt hårdhänta mot dom vid ridningen. Jag tycker detta är riktigt sorgligt.

Kan i princip ingenting om pessoabett. Vet bara att det är väldigt skarpt. Vilka slags hästar brukar man använda det på ?
Eller, vad hjälper det mot ?
Hoppas att någon förstår vad jag menar :p

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Utrustning Hejsan Buke, jag skulle behöva lite hjälp gällande bett till min gamla c-ponny som min 9-åriga lillasyster tagit över. Han är en...
Svar
19
· Visningar
9 433
Senast: Springsteen
·
Hästvård Har en "ny" häst (har haft henne i över ett år). Bytte till mig denna häst & börjar nu fundera på om något är fel på hästen...
Svar
1
· Visningar
1 386
Senast: tessiem
·
Dressyr har sökt i lite trådar men hittar inte riktigt det jag söker. har precis börjat vänja in min känsiga herre på kandar och vi börjar...
Svar
5
· Visningar
2 172
Senast: exclusivef
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama