Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till längre. Min sköthäst är hysteriskt rädd för att bli sprayad:eek:. Kastar sig bakåt och backar ut...
2
Svar
25
· Visningar
4 269
Senast: Grålly
·
C
Träning Galopperade lite ute idag, lite tempo blev det :D Men nu efter känns det som om jag överansträngt hästen? :confused: Vi galopperade i...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 512
Senast: greger
·
E
Träning ja, precis som det låter vill ha tips på lite markarbete :D
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Totola
·
I
Ridning Som sagt djupt nere i sadelträsket befinner jag mig just nu :cry: Har en del funderingar på olika alternativ och tänkte be er...
Svar
6
· Visningar
2 293
Senast: minda
·
Ridning Jag tror att det blir enklast för alla om vi gör en egen tråd för våra norrlandsträffar! Nu är det dags att planera träff nummer 4 och...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 541
Senast: emindy
·
Träning Det är såhär att tjejen jag delar stall med, fick i sommras en unghäst i sommras (hon har inga tidigare erfarenheter av unghästar alls.)...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Merwen
·
Ridning Jag fick en uppgift på uni där jag skulle reflektera över en annan konstart med grund i den forskning som Michael J Parson i How we...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: cristobal
·
Träning Hej! Jag är 15 år och rider en c-ponny, vilket jag gjort ett längre tag, och ska byta upp mig till stor häst nu. Har försökt rida en del...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: H_lena
·
T
  • Låst
Träning När jag idag satt upp på min häst så började han att luta sig bakåt med kroppen och frambenen framåt. Stog och vaggade nästan samt att...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 943
Senast: eternalsunshine
·
T
  • Låst
Träning Så här är det att jag rider honom INTE. utan satt bara upp. Har barn som rider hästen och de väger 35 och 40 kg och är 125 cm lång...
Svar
7
· Visningar
1 203
Senast: ducell
·
G
Träning Min häst har blivit behandlad av en Equiterapeut och det har gått jättebra. Det hon sa är att han har ganska lång rygg och att det är...
Svar
11
· Visningar
1 095
Senast: Martenix
·
Träning Ja ni ser rubriken, hur gammalt är för gammalt? När börjar man få problem med tänder osv..? Vi ske nämligen ev köpa en häst till min...
Svar
13
· Visningar
1 392
Senast: MiniLi
·
F
Träning vet inte om denna ligger på rätt ställe menmen. saken är den att min häst ja, ja tänker inte äns gå igenom va de är med han. orkar bara...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: fenny_92
·
B
Träning Min häst som jag har ägt ca 2 månader har börjat få så bråttom vid utsläpp. Jag hinner knappt ta tag i grimman och lossa haken. Blir...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: bussig
·
Träning Hejsan alla där ute!:D Jag ska vara med på en Maskeradhoppning den 6/6 ,ska hoppa Wilmer.Nu undrar jag om ni kan komma med tips på...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Sidekick
·
Träning Är det någon här på buke som har jobbat typ NH med flera häster samtidigt lösa i t ex en picadero eller i en roundpen och jobbat med...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: skuggi
·
L
Träning Hejsan allihopa! Jag har då ett litet problem...Jag kan inte transportera min häst(ett arabsto på 18 år).. :(Hon lägger sig nämligen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 910
Senast: SiZo
·
M
Träning Hejsan, Min lille pålle gapar så fort man bara rör lite på bettet. Jag har provat flera olika bett, kollat upp hela honom. Kollat...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: Moja
·
T
Träning Vi söker för fullt efter en ponny som hela familjen kan ha glädje utav. Den får inte vara för stor då ingen av oss gillar höga hästar...
2
Svar
33
· Visningar
3 175
Senast: ANIRROZ
·
E
Träning min ponny fido skjuter ut vänsterbogen då vi oftast hoppar, det är väl då det är mer ett problem. han är svag i den sidan och jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur