Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det fler här som håller på med det? Vore jättekul att få se lite bilder eller filmer när ni och era hästar tränar i rundkorall.
Vore även kul att höra lite mer om hur ofta ni använder den, era erfarenheter och åsikter runt hela rundkorallsgrejen, hur era hästar blivit efter ni börjat med det, positivt och negativt. Så fram med allt nu!
//Annie
Jag har ingen rundcorall men en picadero (mindre, fyrkantig inhägnad) som jag övar ganska mycket i. Bland annat longering. Senaste grejen vi hittat på nu är att gå slalom genom koner, men jag står till en början 2 meter ifrån och styr Ella mot mig och bort från mig mellan konerna. Superkul, men grymt svårt
Det längsta avståndet jag klarat det från nu är 6 meter, men tanken är att jag ska kunna stå långt, långt bort och kunna styra henne hit och dit
Har lite bilder från första gången på länge som vi övade i picaderon. Det är verkligen svårt att hålla positionerna, och att vara tydlig och klar i språket, så ha lite överseende med det
Jättekul att se alla bilderna! Ella är ju så vacker så man smälter!
Verkar svårt det där med konerna.
Hur länge har du haft Ella? Det är så man ser bara av att titta på bilderna vilket fint samspel ni har tillsammans och hur ni förstår varandra! Underbart att se.
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...