Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning jag har precis köpt en ny häst och har haft henne hemma i dryg 1 och en halv vecka nu. här om dagen tänkte jag longera henne på en åker...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: CK
·
Ridning Trodde jag hade en klar målbild och kunde bedöma om det är "rätt", "på rätt väg" eller "fel" i den frågan, men efter senaste träningen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 030
Senast: Totola
·
Z
Träning Hej! Jag ska hyra 2 hästar under 2 veckors tid i sommar, till en underbar hage med både öppen mark och skog. Jag har dock inte tillgång...
Svar
5
· Visningar
1 119
L
Ridning Hejsan Jag bor i england och letar just nu efter en pre (andalusian) ung hast, jag letar efter en hingst som jag kommer att visa som...
Svar
10
· Visningar
1 256
·
Träning Vilka framsteg har du och din häst gjort hanteringsmässigt den senaste tiden?
Svar
6
· Visningar
844
Senast: LitenC
·
F
Träning Min ponny är en welshponny och har en ganska stor och jobbig olat(?) Han kan liksom vägra att gå, men om det är någon annan häst med så...
Svar
7
· Visningar
981
·
Träning Hej på er alla unghästägare! Ni får ni gärna ge mig tips för jag har ett litet problem med min lille arabkille på 3 år. Vi har börjat...
2
Svar
29
· Visningar
2 930
S
Träning jo, skulle behöva lite råd/funderingar ang. varför min häst som gör såhär ibland. Lite bakgrunds info; 10 årigt, d-ponny. Inte...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Smultron92
·
S
Träning Tjaba! ;) Har en medryttarponny som inte direkt har mycket engergi i sig. :O Han är pigg o så när man rider ut, men det kan man ju...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Uddatyp
·
A
Träning Hej Har en schettis vallack som jag haft i snart två år, men börjat nyligen rymma. Har stark ström och låga vita nylon trådar. Han...
Svar
5
· Visningar
977
Träning Jag letar och letar vid jordbruksverket men hittar inget bra svar, hittar inget vettigt alls faktiskt! Får man köra hästar lösa i...
Svar
11
· Visningar
2 168
B
Träning Hej Jag har för mig att jag läst om ngt land typ spanien där det finns islandshästar. (ja det var ngt varmt land iaf):o Jag är sugen...
Svar
6
· Visningar
2 220
Senast: chrysler
·
Träning Fick möjligheten att ha en häst så jag tog hem en haflinger i lördags. Hon är 5 år och helt underba. Trygg i psyket men inte mycket...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: Araminta
·
Ridning Jaha, så var det ju det där med frambenslyften i passagen. Egentligen så lever jag i någon sorts tro att man får det frambenslyft man...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 236
Senast: Johanna-79
·
Träning så vad använder ni för bett på era unghästar ?
2 3
Svar
45
· Visningar
3 625
Senast: Mindful
·
S
Träning Undrar om någon kan hjälpa mig med ett litet problem, som dock börjar bli lite jobbigt nu. Min islandshäst är nyligen kastrerad, två...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Allimac76
·
O
Träning Hur rider ni era spatthästar? Rids dem var dag, eller varannan till och med? Rider ni som ni gjorde innan de blev "sjuka"? Har ni...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: MorvanMorr
·
E
Hästhantering Nån som kan ge lite övningar och lekar för att bättre kommunicera med sin häst? :bow:
Svar
2
· Visningar
1 288
Senast: CoNo
·
M
Träning Jag och min häst gick promenader flera dagar i veckan hela våren och vintern. Nu när gräset börjat växa upp vill han bara stanna och...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: CoNo
·
D
Träning Hej!har ett problem som jag verkligen behöver hjälp med.Har tagit hem ett varmblod på 7 år från en familj som miss skött den .har själv...
2
Svar
36
· Visningar
5 193
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar