Förslag på vad man kan hitta på med sin häst?

Sv: Förslag på vad man kan hitta på med sin häst?

Jag är inte den riktigt tävlingsinriktade personen men vem vet man kanske ändrar sig...

Ska absolut ta å kolla in dessa sidor det verkar roligt :)

Kmr du på nåra mer tips lr bara kmr på nått du vill skriva så e de bara att göra det :)

trevlig tjej ta det försiktigt bara tänk på att det är en tävlingshäst du håller på med de är avlade för att tävla. Det kan gå rätt snabbt om du inte är försiktig. Hade nog tagit hjälp av någon som har lite erfarenhet. Det är ju inte bara att köra. Han blir förmodligen inte rädd för vagnen men han kan ju kanske börja rajsa.

Självklart ska jag ta det försiktigt...

Jag har kört tävlingsvarmblod förr å vet att det kan gå ganska fort..
Har faktiskt kört på solvalla :)

Men ska absolut ta det lugnt med honom o ta ett steg i taget det var ju ändå många år sen han stod framför en vagn..

Ska vara rädd om mig :)

Skönt att höra många får nog en chock när de köper en travare och tycker att den är ju inkörd och så bär det i full kareta

Jo de tror jag säkert..

Men dom är ju ofta vana vid att det ska gå fort när man körs så det ligger väl kvar i deras minne...

Men vi kmr att ta det lugnt o försiktigt... :)

Ingen aning. Jag tränar inte bruksträning organiserat, utan bara hemma på tomten. Hör dig för med närmaste ridskola? De kanske kan hjälpa dig att starta upp en bruksridningsgrupp?

Många saker inom bruksridningen kan man ju träna på vanliga ridturer också, som att hämta posten till häst, gå över läskiga broar, i bäckar etc. Bara man har tålamod och är lugn så brukar det mesta gå...
Rilla gick tex över ett galler ( typ sånt här: http://www.nordpost.se/Shop/artbilder/Normal/1203246.jpg ) som låg tvärs över vägen igår två gånger efter lite lugn övertalning :)

Det skulle jag inte rekommendera, i varje fall inte om det är så brett att hästen kan fastna med fötterna. Har såna galler här i närheten som grannen satte upp till korna. Visst, det ena går bra men där är det så mycket sand och skit så det är inget galler längre :angel: Däremot det andra, som inte är sand och skräp i och som är ganska brett var det folk från ett hoppstall i närheten som försökte hoppa och greja för att komma över. De slutade dock när en medryttare lugnt tog hästen och gick över, rakt på alltså, så att hästen fastnade med fötterna så pass att de fick komma ut och skjuta hästen.

Var försiktiga med kogaller! Har man otur kan det hända många obehagliga olyckor och det sista man vill är ju att ringa nödslakt för att hästen råkat gå med på mänskliga dumheter/oförsiktighet. Det är ju så onödigt.

Det skulle jag inte rekommendera, i varje fall inte om det är så brett att hästen kan fastna med fötterna.
Den färist jag red över hade smala galler - ingen risk att vi skulle fastna alls. Självklart skulle jag inte rida över en färist med glesa galler.

Min Foderhäst fastna med hoven i ett sånt galler en gång förut inte då jag hade honom men iaf.... Som tur var så gick det ju bra iaf då hästen mår prima idag :)

Men håller med dig om att man ska vara försiktig om det då inte syns att det är glesa mellanrum så att man e säker på att hästen inte fastnar... Då är de ju lugnt...

Snälla, ge mig förslag på vad jag kan hitta på med min häst, lite nya utmaningar och så! Börjar bli uttråkad på och göra samma saker hela tiden. Intresserad av dressyr, men även jobba han från marken. OBS! Jag är ganska oerfaren.

Kom med alla förslag!:)

Om du har nån annan med kan du öva voltige!!De gjorde vi på vår timme en gång, det är jättekul!Man kan ju typ börja med att bara sätta ut händerna i luftenoch sånt!:laugh:

Javisst absolut då får man ju samtidigt tränat balansen..

Så de va allt ett bra tips... Tack

han är redan inkörd:)

Kul med inspirerande trådar! :)
Jag tänkte f ö ragga tag på ett par tömmar (sno ett par av farsans gamla travtömmar eller så :angel: ) och börja tömköra lite för att sen testa ut och tömma i naturen. Vore kul om man kan tolka lite till vintern och då är det ju bra att ta upp körbiten! ;) (travare som är inkörd - men förmodligen på det dåliga sättet...).

Sen så har vi ju redan tjyvtränat med lite klickerträning. Det går trögt, för han är faktiskt inte sånt godismonster av sig, men målet är att han liksom förra kusen ska lära sig spela fotboll (förra kunde passa, dribbla med nos och framhov, springa efter bollen när man rullade iväg den), men han blir skraj när den rör sig! :rofl: kämpar på med det iaf, här har vi ingen prestationsångest! ;)

Sen så vore det kul att träna lite Working Equitation- övningar. Fast för vår del blir det såpass basics (och många hindertyper har vi inte) att vi egentligen borde öva vanlig ryggning och galoppfattningar först... Med tanke på att man ska rygga genom ett L och hela banan ska utföras i skritt/galopp! :p
Får kanske börja med det (galopp-biten skrämmer mig dock, ett ganska stort steg för oss! osäker på om vi har bra grunder nog!) och att miljöträna kusen rent allmänt.

Jaa, förutom alla andra förslag du har fått så kan man träna otäcka saker. Be folk komma springande från ingenstanns tex som gör konstiga saker. Bara fantasin sätter gränser...

Man kan som jag gjorde i förrgår, ut o springa med sin häst. De va riktigt roligt! Blev nästan lite busigt oss imelllan ibland :D. Inte mer än rätt att en annan får röra på't lite med!

Snälla, ge mig förslag på vad jag kan hitta på med min häst, lite nya utmaningar och så! Börjar bli uttråkad på och göra samma saker hela tiden. Intresserad av dressyr, men även jobba han från marken. OBS! Jag är ganska oerfaren.

Kom med alla förslag!:)

Liten lista vad jag gör med mina killar:D även saker du förmodligen gör m.m. :
*Dressyr (som du skrev;) )
*hoppning
*löshoppning
*uteritter
*klättring
*simmning
*NH (stooooort område)
*NTT
*TT & TT
*longering
*tömkörning
*long reining (eller något heter det XD )
*promenader
*akademiskt
*körning
*leka (spela fotboll, ta fatt, apport m.m. )

Ja kommer inte på mer just nu men det är lite saker jag gör iallafall :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 149
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar