Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Vad rider ni in i för sadlar?
2 3
Svar
43
· Visningar
4 132
Senast: Topnotch
·
Ridning Det här var intressant! Intervjun är en dryg timme lång, men otroligt lärorik, för ett blåbär som jag...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: perl
·
Träning Om ca två veckor ska Helge få gå ut i sjukhage och jag är naturligvis supernervös! Har ett problem. Nämligen att han kommer vilja...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: sannaaah
·
D
Träning Min kusin kommer till helgen och vi ska ha vårat årliga "ridläger" på min ponny :P Enda kruxet är att jag inte har satt igång honom helt...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: fiarosen
·
Träning Har precis köpt en ny häst, när vi hade hämtat honom ställde vi in alla hästar i stallet ett par timmar för att dom skulle få nosa på...
Svar
2
· Visningar
1 232
Senast: Yrja
·
Träning är det någn vits att linda benen när man ska ut och rida på hårt underlag (tänker då mkt asfalt och torra/hårda grusvägar) hjälper det...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Uddatyp
·
Träning Ja, när fasiken kmr regnet!? Red i skogen, klättrade lite o hästen halkade till på en liten bergudd som stack upp. En liiiiiiiiiiiiten...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: skuggi
·
Träning Måste bara få kolla om någon varit med om nåt liknande... Har sto, föl å valack går tillsammans sedan nästan 2 veckor tillbaka. Sto...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: skuggi
·
Träning Nu när sommaren har kommit så har vi fått lite sommargäster i form av hästar i hagen. Så det har blivit tillökning av tre hästar. Två av...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Sasse
·
M
Träning Hej! Jag har en häst som är ganska stark i munnen och det tar väldigt lång tid innan ger sig att gå ner i formen och då är det bäst...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 611
Senast: SkuttSanna
·
M
Träning Hoppas nu den är tråden hamnade rätt! :D Jag funderar bara över det här med att provrida många olika hästar innan man köper någon...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: Monsterkyss
·
N
Träning Nu skulle jag behöva några råd från alla er kloka buke-fans. Har 2 haflinger på foder. Har köpt en ridskole-ponny och ska köpa en...
Svar
2
· Visningar
963
P
Träning om man rider i höger varv o ska fatta galopp. ska man lägga till höger el. vänster skänkel?:confused:
Svar
9
· Visningar
1 526
Senast: Totola
·
D
Träning Jag älskar fjordingar, men alla fjordingar jag har ridit har varit så mycket annorlunda än andra hästar jag ridit. Jag brukar normalt...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 359
Senast: Linn_89
·
C
Träning Jag har funderat lite på hur de olika bukefalisterna ser på ridning. Ridning, och hästar generellt, är en otroligt mångsidig hobby som...
2
Svar
39
· Visningar
3 016
Senast: BitterAss
·
H
Ridning Vad vill du få ut av en ridkurs i Akademisk/Klassisk Dressyr? Vad är det viktigaste? Kommunikationen med tränaren? Att ni når...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 974
Senast: Spider84
·
T
Träning Igår var massören här och klämde på ponnyn igen, han har inga låsningar kvari ryggen/korset men fortfarande lite muskelknutar, han är...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Totola
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga tråden men det får bli här... Detta är ett problem som berör mig som ryttare inte min häst...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Daimie
·
Träning Jag efterlyser lite tips. Min dotter har en D-ponny som är jättemysig på alla vis. Men när man rider ut på honom (framförallt då, men...
Svar
7
· Visningar
2 240
Senast: Hattifnatten
·
Träning Har ett föl på snart 7 veckor som jag skulle leda idag när mamman stod uppbundet, skulle alltså leda honom själv utan mamman, det gick...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 569
Senast: r_freddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar